اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

امسال آخرین فرصت بهره‌مندی از بخشودگی 100 درصدی جرایم مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی گفت: امسال آخرین فرصت بهره‌مندی از بخشودگی 100 درصدی جرایم قابل بخشش است.

امسال آخرین فرصت بهره‌مندی از بخشودگی 100 درصدی جرایم مالیاتی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غلامرضا شریفی با تاکید بر اینکه، سال رونق تولید آخرین مهلت برای بخشودگی 100 درصدی جرایم مالیاتی است،اظهار داشت: آخرین فرصت بهره‌مندی از بخشودگی 100 درصدی جرایم قابل بخشش، امسال است و در صورت عدم پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده و برخورداری از تسهیلات یاد شده تا پایان سال‌جاری، این امکان در سال آینده فراهم نخواهد بود.

وی ضمن اشاره به بخشنامه‌های سازمان مالیاتی افزود: این بخشودگی صرفاً به منظور حمایت از فعالان اقتصادی در سال رونق تولید و با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور صادر شده و در سال‌های آتی به این منوال شاهد بخشودگی جرایم مالیاتی نخواهیم بود؛ از این رو لازم است، فعالان اقتصادی به ویژه فعالان عرصه تولید، از تسهیلات قانونی مذکور نهایت استفاده را ببرند.

شریفی، ضمن رد این شائبه که بخشودگی 90 تا 100 درصدی جرایم مالیاتی هر ساله تکرار خواهد شد، تصریح کرد: قطعا حمایت دولت از بخش غیردولتی همواره باید محدود، مشروط، کاهنده و تضمین دار باشد. البته با صدور بخشنامه‎ای و به منظور رفع این شائبه، اعلام کردیم که در سال 1399 هم سطح اختیارات ادارات‌کل امور مالیاتی در خصوص بخشودگی جرایم مالیاتی محدود خواهد شد و هم احراز شرایط خوش حسابی باید با مستندات کامل صورت گیرد. در واقع صرفه و صلاح این است که فعالان اقتصادی از فرصت استثنایی امسال استفاده کنند و ضمن اکتساب عنوان خوش‎حسابی، با سهل‎ترین شکل ممکن و با عزت و احترام از بار سنگین جرایم مالیاتی رهایی یابند.

وی، در توضیح نحوه محدود شدن سطح اختیارات مدیران در سال آینده گفت: با رعایت مفاد ماده 191 قانون مالیات‌های مستقیم و سایر مقررات مربوط، در خصوص بدهی‌های قطعی شده از آغاز سال 1399 به بعد، حداکثر بخشودگی جرایم قابل بخشش برای مودیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری یا پروانه کسب تولیدی از مراجع ذی‌ربط، 70 درصد و برای سایر مودیان 50 درصد برای هر منبع مالیاتی در هر سال یا دوره به مدیران کل امور مالیاتی تفویض می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی، بار دیگر بر استفاده از این ظرفیت قانونی از سوی فعالان اقتصادی تاکید کرد و یادآور شد: مودیان در صورت عدم پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده تا پایان سال‌جاری به عنوان مودی خوش‎حساب تلقی نشده و جرایم متعلق قابل بخشودگی نخواهد بود.

شایان ذکر است، شرایط بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش موضوع برخی مواد قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده، طی بخشنامه‌های شماره 200/98/41 مورخ 1398/5/8 و شماره 200/98/45 مورخ 1398/5/27 به منظور بهره‌مندی فعالان اقتصادی اعلام شده است.

انتهای پیام/60002/س

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول