اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آمریکا خیرخواه هیچ ملتی نیست

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که آمریکا خیرخواه هیچ ملتی نیست و در پرونده او هیچ نکته مثبتی نمی‌توان پیدا کرد، گفت: دولت آمریکا آن‌قدر از انسانیت به دور است که حتی به دوستان خودش هم رحم نمی‌کند.

آمریکا خیرخواه هیچ ملتی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سید نعمت‌اله صالح ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا با بیان این‌که گناه مانع کسب فیض الهی برای انسان می‌شود، اظهار داشت: گناهان مراتب مختلفی دارند و بعضی از گناهان را خداوند در قرآن به صراحت بیان کرده که این گناه مانع هدایت انسان می‌شود و از لطف الهی محروم و بی نصیب می‌شود.

امام جمعه شهرضا با اشاره به این‌که اسراف گناه است، افزود: بر اساس گزارش فائو 30 درصد مواد غذایی در ایران ضایع می‌شود که این مقدار غذای 21 میلیون نفر است و این برای جامعه اسلامی بسیار زشت و کفران نعمت است، در وضعیتی که نیازمندها زیاد هستند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درخصوص مسأله امنیت، گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، بالاترین و مهم‌ترین موضوع در یک کشور و مملکت ایجاد امنیت است و ایشان به مسؤولان و سران دولت‌های عراق و لبنان اشاره کردند که مواظب باشید، امنیت کشور شما آسیب نبیند، این نکته‌ای است که دشمن بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده است.

صالح با بیان این‌که ایجاد ناامنی و درگیری‌های داخلی توطئه‌ای از سوی مثلث شوم آمریکا، عربستان سعودی و رژیم غاصب صهیونیستی است، بیان کرد: این کشورها چون از همه جا ناامید شدند و ملت در برابر توطئه‌های داعش تسلیم نشدند و سرکرده آن‌ها هم به هلاکت رسید، امروز به نتیجه رسیدند که بین شیعیان و ملت عراق و لبنان درگیری ایجاد کنند.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که ملت آگاه و بیدار عراق و لبنان بیدارتر از آن هستند که تسلیم توطئه‌های شوم آمریکا شوند، تصریح کرد: آمریکا به این نتیجه رسیده که با درگیری‌های داخلی باید محور مقاومت را تضعیف کند.

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری به نیروهای مسلح فرمودند که در آستانه انتخابات مراقب فتنه‌های دشمن باشید، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های اساسی دشمن ایجاد فتنه و درگیری‌های ساختگی بین مردم با نشر شایعات و اکاذیب،تهمت زدن‌ها و بداخلاقی‌ کردن‌ها است.

صالح در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فرا رسیدن 13 آبان روز فتح و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز دانش‌آموز، خاطرنشان کرد: امام (ره) تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را انقلاب دوم یاد کردند، این لانه جاسوسی مرکز توطئه بود و با تسخیر آن جلوی توطئه‌های آمریکا گرفته شد، در عراق و لبنان تا وقتی سفارت‌های آمریکا باشد این درگیری‌ها و ناامنی‌ها وجود دارد.

امام جمعه شهرضا با تأکید بر این‌که آمریکا در پرونده‌اش غیر از ظلم و جنایت چیز دیگری ندارد، ادامه داد: آمریکا هر جا مرکزی داشته باشد برای قتل و غارت و چپاولگری است، این چند سال با این‌که در ایران سفارت نداشت، اما توطئه‌های بسیاری برای ایران طراحی کرد.

آمریکا خیرخواه هیچ ملتی نیست

وی با بیان این‌که آمریکا خیرخواه هیچ ملتی نیست و در پرونده او هیچ نکته مثبتی نمی‌توان پیدا کرد، افزود: دولت آمریکا آنقدر از انسانیت به دور است که حتی به دوستان خودش هم رحم نمی‌کند.

صالح با بیان این‌که گروه داعش دست‌پرورده آمریکا بود، برای اینکه ملت مسلمان و شیعه را از بین ببرد، گفت: وقتی تاریخ مصرف گروه داعش تمام شد، سرکرده داعش را به هلاکت رساند و طولی نخواهد کشید که این گاوهای شیرده آمریکا در منطقه به سزای اعمال‌شان خواهند رسید.

وی با بیان این‌که دانش‌آموزان سرمایه کشور هستند، تصریح کرد: دانش‌آموزان ایرانی سند افتخاری دارند که در هیچ جایی پیدا نمی‌شود، حدود 36 هزار دانش‌آموز شهید داریم، در کدام کشور می‌توانید چنین سند افتخاری پیدا کنید.

صالح در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به هفته وقف گفت: یکی از والاترین ارزش‌های دینی وقف است که انسان بخشی از دارایی و اموال خود را برای خدا وقف کند و منافع آن را برای ترویج مسائلی که نیاز جامعه است، صرف شود.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که حوزه‌های علمیه تاکنون به دولت وابسته نبوده‌اند، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه هیچگاه نباید وابسته به دولت باشند، اگر وابسته به دولت شدند باید در مقابل تخلفات سکوت کنند، مسائل دینی باید توسط مردم اداره شود و بهترین منبع برای ترویج مسائل دین وقف است.

انتهای پیام/63101/آ30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول