اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کشورهای اروپایی و آمریکا در نهایت ضعف هستند

امام جمعه شهرضا گفت: امروز کشورهای اروپایی و آمریکا در نهایت ضعف هستند، هدف آن‌ها از مذاکره با ایران نه برای خدمت بلکه برای سرپوش گذاشتن بر ضعف‌ها و آشوب‌های داخلی خودشان است.

کشورهای اروپایی و آمریکا در نهایت ضعف هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، سید نعمت‌اله صالح ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و ایثارگری‌هایی است که در ملت ما جمع شده بود.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که دفاع مقدس یک واقعیتی منحصر به فرد در تاریخ ملت ایران بود، افزود: دفاع مقدس در قالب لفظ، قلم، نوشتار و عکس نمی‌گنجد و نمی‌تواند واقعیت این حماسه بزرگ را برای نسل امروز بیان کند؛ آن فداکاری‌، ایثار و معنویت‌ها، قابل بیان کردن نیست که چگونه یک ملت با لطف و عنایت الهی و هدایت مرجعیت شیعه حضرت امام خمینی (ره) به پا خاست و حماسه‌ای را رقم زد که تاریخ از درک آن عاجز است و هر چه زمان  به جلو می‌رود زوایای این حماسه بزرگ مشخص می‌شود.

وی با بیان این‌که دفاع مقدس تحقق وعده‌های الهی بود، گفت: در دفاع مقدس خوبی‌ها، ایثار، وحدت و همدلی و گذشت ظاهر شد، پایه و اساس و استقلال ملت ما در زمان دفاع مقدس رقم خورد، اگر امروز جبهه مقاومت با سرافرازی در مقابل دشمنان ایستاده است، این نهالی است که در دفاع مقدس کاشته شد و امروز ثمره آن را می‌بینیم.

صالح با بیان این‌که دفاع مقدس یک فرصتی شد که خداوند بهترین انسان‌ها را گلچین کند، بیان کرد: درس‌های دفاع مقدس امید به آینده و اعتماد به جوانان است، فرماندهان ما در زمان جنگ بیشتر نسل جوان بودند و چه زیبا جنگ را اداره کردند.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که عزم و اراده ملی، ایستادگی و مقاومت از درس‌های دیگر دفاع مقدس است و امروز هم برای ادامه این پیروزی وظایفی را بر دوش داریم، تصریح کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، اعتماد و اطمینان به وعده‌های الهی، تقوا و صداقت و کار جهادی مبارزه جدی با فساد و زمینه‌های فساد، کمک به رونق تولید و حمایت از نیروهای وفادار انقلاب وظایف اصلی همه مدیران و مردم است.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و مسؤولیت سنگین معلمان در تربیت دانش‌آموزان عنوان کرد: تعلیم و تربیت امر مقدسی است، معلمان باید دانش‌آموزانی تربیت کنند که قلب امام زمان را خوشحال کند، معلمان باید در ذهن خود محاسبه کنند که آیا تربیت و تعلیم آن گونه‌ای است که امام زمان از آن راضی باشد و همه باید این محاسبه را در ذهن خود داشته باشند.

در هر انتخاباتی بازار شایعه، تهمت و دروغ باز می‌شود

صالح با تأکید بر این‌که امروز نیاز به وحدت داریم و رهبر معظم انقلاب تکیه می‌کنند که امید و نشاط و وحدت در مردم زیاد شود، ادامه داد: مردم شریف و متدین نباید اجازه دهند به بهانه انتخابات، افراد و گروه‌هایی فضای جامعه را مسموم و تخریب کنند، تهمت زدن، دروغ گفتن، اشاعه فحشا جزو محرمات است اما در هر انتخاباتی از ماه‌های قبل بازار شایعه، تهمت و دروغ باز می‌شود.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که امروز در مقابل دشمن جهانی ایستاده‌ایم، نباید در فضای جامعه خودمان اختلاف و تفرقه باشد، عنوان کرد: انتخابات قانون و شرایط دارد، باید بر اساس شرایط و قانون انتخابات انجام شود، هر کسی را مردم انتخاب کردند به عنوان نماینده به مجلس می‌رود و انجام وظیفه می‌کند و نیاز به تهمت و شایعه‌پراکنی نیست.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به مجمع عمومی سازمان ملل گفت: این سازمان ملل و مجمع عمومی فقط فایده رسانه‌ای دارد، فایده شرکت در این مجامع این است که فقط از تریبون این سازمان بعضی از مطالب گفته می‌شود و هیچ اثر عملی وجود ندارد و برای هیچ ملتی در این جلسات کاری انجام نمی‌دهند و تنها از این تریبون اعلام نظر می‌کنند.

صالح با اشاره به این‌که سخنرانی رئیس جمهور در مجموع خوب بود، ادامه داد: آن ملاقاتی که رئیس جمهور با بعضی از کشورهای اروپایی داشتند مورد انتقاد مردم بود، کشورهایی که علیه ما قبل از این ملاقات بیانیه دادند و ایران را محکوم کردند که در انفجارهای عربستان دخیل بوده، سزاوار بود رئیس جمهور وقتی با این کشورها ملاقات می‌کند، اُبهت و نگرانی خود را به آن‌ها اعلام کند نه اینکه با خنده‌رویی از آن‌ها استقبال و با آن‌ها گفت‌وگو کند، این اشکال در کار بود.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که مردم و دولتمردان باید توجه داشته باشند امروز کشورهای اروپایی و آمریکا در نهایت ضعف هستند، افزود: اگر آن‌ها به دنبال مذاکره با ایران هستند نه برای اینکه خدمتی به ایران داشته باشند، برای این‌که ضعف و آشوب‌های داخلی خودشان را سرپوش بگذارند و جبران کنند.

وی با تأکید بر این‌که باید مواظب باشیم، هیچگاه دشمنان خدا با ما دست دوستی و محبت نخواهند داد و ما هم همیشه از آن‌ها ابراز تنفر و بیزاری داشته باشیم، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند به این اروپایی‌ها اعتماد نکنید، مسائل مملکت را به این‌ها گره نزنید از داخل این مسائل را حل کنید، مسؤولان نظام و دولت‌مردان باید این مسائل را جامه عمل بپوشانند.

صالح در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که انسان‌ علاوه بر مسؤولیت‌های فردی مسؤولیت‌های اجتماعی هم خداوند روی دوش او گذاشته است، بیان کرد: انجام این مسؤولیت‌ها می‌تواند در تعالی و رشد انسان و رسیدن به مقام عبودیت تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که یکی از مسؤولیت‌های اجتماعی هر مسلمان جهاد با دشمن و دفاع از حق و حقیقت و احکام الهی است، افزود: آیات بسیاری در قرآن آمده که از مجاهدان از حق و حقیقت با عظمت یاد می‌کند.

انتهای پیام/63101/آ30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول