اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

برداشت شن و ماسه از معادن منطقه سرسختی علیا متوقف شود

نماینده مردم شازند در خانه ملت گفت: برداشت شن و ماسه از معادن منطقه سرسختی علیا و پاکل متوقف شود.

برداشت شن و ماسه از معادن  منطقه سرسختی علیا متوقف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی ابراهیمی ظهر امروز در آیین جشنواره ذخیره گاه بلوط روستای سرسختی علیای شهرستان شازند اظهار داشت: برگزاری این جشنواره که طی سه سال متوالی صورت می گیرد در واقع یک اعتراض مدنی، علمی و اخلاقی به مسوولانی است که در قبال حفظ محیط زیست کوتاهی کردند و آغاز یک تعامل میان  مسوولان ذیربط و مردم در راستای حفظ و نگهداری از محیط زیست است.
وی با بیان اینکه شهرستان شازند به ویژه منطقه سرسختی علیا و پاکل دارای جاذبه های گردشگری بالایی است، افزود:  مسوولان ذیربط نباید مجوز برداشت شن و ماسه از معادن این منطقه را صادر کنند بلکه باید این اقدام را متوقف کنند.

ابراهیمی تاکید کرد: در این منطقه حتی اگر معادن طلا هم وجود داشت نباید مجوز برداشت صورت گیرد چرا که سبب تخریب محیط زیست منطقه می شود.

نماینده مردم شازند در بهارستان خاطرنشان کرد: اعتراض کشاورزان شهرستان شازند به ویژه شهر آستانه در این خصوص را به مسوولان مربوطه در وزارت کشور، صنعت، معدن و تجارت و همچنین کمیسیون ماده ۹۰ منعکس کردیم و مقرر شد تدابیر ویژه ای در این راستا اندیشیده شود.

لزوم احیا و توسعه ذخیره گاه بلوط در شازند

فرماندار شهرستان شازند نیز در این آیین گفت: نمادهای مختلفی از شهرستان شازند هم به لحاظ جاذبه های گردشگری و هم صنایع بزرگی همچون پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه در کشور مطرح است.
مصطفی عرب افزود: احیا و توسعه ذخیره گاه بلوط در شهرستان شازند می تواند به عنوان یک نماد دیگر این شهرستان مطرح باشد و امید است با مساعدت مسوولان و به ویژه مردم این منطقه در حفظ و نگهداری این گونه گیاهی، گام های موثری برداریم.
وی تصریح کرد: معدنی در نزدیکی ذخیره گاه بلوط واقع شده که طی چندین بازدید مسوولان سازمان صنعت، معدن و تجارت مقرر شده در کوتاه ترین زمان راهکارهای ویژه ای در این راستا ارائه شود.
عرب با تاکید بر اینکه یکی از اولویت های دولت حفظ محیط زیست است، گفت: احیای دریاچه ارومیه پس از سال ها می تواند گویای این نماد باشد پس انتظار می رود مردم نیز در این خصوص با مسوولان تعامل داشته باشند.

فرماندار شهرستان شازند با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۳۵ عنوان برنامه اجتماعی و فرهنگی در شازند برگزار شده گفت: برگزاری اولین جشنواره عسل و آدم برفی،  ۱۰ کنسرت و ۱۲ برنامه نشاط اجتماعی از جمله فعالیت های فرهنگی اجتماعی در این شهرستان بوده است.    

عرب خاطرنشان کرد: در حفظ و حراست از محیط زیست شهرستان شازند سازمان های مردم نهاد فعال در محیط زیست مساعدت های بسیار زیادی داشتند که باید قدردانی کرد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول