اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

۸۰ هزار هکتار جنگل‌کاری تا پایان امسال در کشور صورت می گیرد

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: ۸۰ هزار هکتار جنگل‌کاری تا پایان امسال در کشور صورت می گیرد.

۸۰ هزار هکتار جنگل‌کاری تا پایان امسال در کشور صورت می گیرد

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، فریبرز غیبی ظهر امروز در جشنواره جنگل بلوط روستای سرسختی شهرستان شازند، اظهار کرد: سال گذشته ۲۶ هزار هکتار عرصه جنگلی در کشور ایجاد شد که امسال قرار است این میزان به 80 هزار هکتار برسد.

وی تصریح کرد:  در حال حاضر میزان ذخیره گاه های جنگلی در کشور 400 هزار هکتار است که خطر انقراض برخی از گونه ها را تهدید می کند.

 رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه یک‌هزار و ۷۲۷ درخت انحصاری و ایرانی در کشور وجود دارد گفت: این میزان درخت در استان های سراسر کشور پراکنده هستند.

غیبی گفت: ذخیره‌گاه جنگلی بلوط استان مرکزی از نمونه‌های مهم این درختان در کشور است  که استان مرکزی این افتخار را دارد که این ذخیره گاه را در دل خود جای داده است.

وی با بیان اینکه حفاظت و توسعه این درختان امری بسیار مهم و با ارزش است، بیان کرد: همه در این امر مهم بایدخود را مسول بدانند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول