اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تصویب لوایح FATF در برابر دشمن به هیچ وجه چاره‌‌ساز نخواهد بود

امام جمعه ماهنشان گفت: باید بدانیم که افزایش تعهدات سیاسی و اقتصادی مانند تصویب معاهده fatf در برابر دشمن به هیچ وجه چاره‌‌ساز نخواهد بود، چرا که Fatf ضمانت اجرایی له و علیه ندارد.

تصویب لوایح FATF در برابر دشمن به هیچ وجه چاره‌‌ساز نخواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی زاهدی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان به بیانات رهبر معظم انقلاب، در مراسم اعطای سردوشی به دانشجویان دانشگاه‌های مختلف ارتش اشاره و اظهار کرد: امنیت مهمترین سرمایه و داشته است که امروز توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به بهترین شکل تأمین می‌شود. 

خطیب نماز جمعه ماهنشان افزود: با توجه به نقش مهم امنیت است که امروز آمریکا سعی دارد نا امنی در عراق و برخی کشورهای متحد با ایران ایجاد کند و تأسف بار است که برخی‌ها در این زمینه هم صدا با دشمن شوند. 

وی تصریح کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، ارتش جمهوری اسلامی ایران تفاوت ماهوی با ارتش‌های دیگر دارد و آن اینکه ارتش ایران با روحیه ولایتمداری، بصیرت و انقلابیگری، به دنبال حفظ امنیت و حفظ خاک و سرزمین ماست این در حالی است که ارتش‌های استکباری به فکر تجاوز و اشغال خاک دیگران هستند. 

زاهدی‌پور با اشاره به اینکه آمریکا امروز به تعبیر رهبر معظم انقلاب به افول موریانه وار گرفتار شده است، افزود: این افول از دهه هفتاد قرن بیستم میلادی به ویژه با پیروزی انقلاب اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی در ایران آغاز شد و از آن روز به بعد روز به روز بر نشانه‌های افول افزوده می‌شود.

خطیب نماز جمعه ماهنشان اضافه کرد: امروز آمریکا ضمن آن که در عرصه بین‌الملل با بحران مواجه است، در عرصه داخلی نیز بر چالش‌های پیش روی آمریکا افزوده شده است، استیضاح رئیس جمهور کشوری که خود را آقای جهان می‌داند، آن هم به دلیل انجام رفتار سبک سیاسی در برابر یک کشور ضعیف، پدیده کوچکی نیست. آن هم رئیس جمهوری که اختیاراتی در حد یک دیکتاتوری به تمام معنی دارد. 

وی با اشاره به اینکه به تبع آشفتگی‌های سیاسی و اجتماعی آمریکا، غده سرطانی وابسته به آن یعنی اسرائیل هم با بحران مواجه شده و امروز در بلاتکلیفی تشکیل دولت به سر می‌برد، تصریح کرد: همه این‌ها نشان می‌دهد که اگر چه به تعبیر رهبر معظم انقلاب، نباید دشمن را ضعیف بدانیم، در عین حال باید توجه کنیم که آمریکا قدرتی نیست که نتوان با آن مقابله کرد؛ از این روست که در صورت عدم اقدام عملی اروپا، گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای بر اساس بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام با قدرت تمام برداشته خواهد شد.

زاهدی‌پور گفت: باید بدانیم  افزایش تعهدات سیاسی و اقتصادی مانند تصویب معاهده fatf در برابر دشمن هم به هیچ وجه چاره‌‌ساز نخواهد بود، چرا که  Fatf اولا ضمانت اجرایی له و علیه ندارد.

خطیب نماز جمعه ماهنشان ادامه داد: اگر عضو معاهده fatf  هم بشویم، معلوم نیست از لیست سیاه خارج شویم، چرا که خروج از لیست سیاه نیاز به رأی اجماعی دارد و معلوم است حداقل آمریکا، عربستان و رژیم اشغالگر قدس چنین رأیی را نخواهند داد و چه عضو نشویم، لیست آن‌ها ضمانت اجرایی چندانی علیه ما ندارد و با فرض داشتن ضمانت اجرایی هم، امروز هم ما با تحریم‌های صد در صدی مواجه هستیم و در صورت تحریم از سوی fatf  باز هم تأثیر در نتیجه نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه Fatf در اختیار آمریکاست و آمریکا هم دست از دشمنی ما برنخواهد داشت یادآور شد: عضویت یا عدم عضویت ایران در آن، جز خسارت چیز دیگری نخواهد داشت چرا که منجر به پذیرش رسمی تعهدات بیشتر علیه دشمن است. 

زاهدی‌پور با اشاره به اینکه  پذیرش fatf پذیرش کاپیتولاسیون اقتصادی است افزود: بنابراین باید گفت که پذیرش fatf در تضاد با سیاست عزت و استکبارستیزی نظام جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/73002/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول