اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

شعار «مرگ بر امریکا» دیگر متعلق به مردم ایران نیست

امام جمعه زنجان گفت: به دلیل خوی استکباری آمریکا، شعار «مرگ بر آمریکا» در کشورهای مختلف دنیا از جمله کشورهایی که پیش از این حیات خلوت امریکا محسوب می‌شدند یعنی آمریکای لاتین هم شنیده می‌شود.

شعار «مرگ بر امریکا» دیگر متعلق به مردم ایران نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان با اشاره به در پیش بودن روز 13 آبان اظهار کرد: این روز به معنی واقعی کلمه روز استکبارستیزی است.

امام جمعه زنجان وقایع روی داده در 13 آبان را یادآور شد و تصریح کرد: این ایام برای ما یادآور لایحه ننگین کاپیتولاسیون و شهادت دانش‌آموزان است که به دست رژیم وابسته پهلوی رقم خورد و از طرفی اقدام تحسین برانگیز دانشجویان و روحانیون در 13 آبان سال 58 در تسخیر لانه جاسوسی امریکا، است، اقدامی که در آن برهه، امام راحل از آن به‌عنوان انقلابی که بزرگ‌تر از انقلاب اسلامی است، یاد کردند.

وی با مرور وقایع بعد از اشغال لانه جاسوسی امریکا در ایران افزود: بعد از تسخیر لانه جاسوسی، مردم ایران با برگزاری راهپیمایی در شهرهای مختلف ایران از اقدام دانشجویان خط امام حمایت کردند.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر برگزاری باشکوه راهپیمایی 13 آبان امسال گفت: همه می‌دانند که هیمنه امریکا شکسته شده و از طرفی شعار «مرگ بر آمریکا» فقط متعلق به مردم ایران نیست.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تاکید کرد: به دلیل خوی استکباری آمریکا، شعار «مرگ بر آمریکا» در کشورهای مختلف دنیا از جمله کشورهایی که پیش از این حیات خلوت امریکا محسوب می‌شدند یعنی آمریکای لاتین هم شنیده می‌شود.

وی بر ضرورت حضور نسل‌های مختلف مردم ایران در راهپیمایی امسال 13 آبان تاکید کرد و گفت: استکبارستیزی، عینیت بخشیدن به روحیه عاشورایی است.

آیت‌الله خاتمی به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با دانش‌آموختگان ارتش اشاره و تصریح کرد: معظم‌له در جمع این نیروها محورهای ارزشمندی را شامل غافل نبودن از تحرکات دشمنان، کوچک نشمردن دشمن، اعتماد نکردن به دشمن و ... را مطرح کردند که باید مد نظر مسؤولان و تصمیم‌گیرندگان و تصمیم‌سازان قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در ادامه با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام حسین عسگری علیه‌السلام افزود: این امام همه عمر خود را در زندان سپری کرد و در دوران کوتاه امامت خود زمینه‌ساز دوران غیبت امام زمان (عج) بود.

انتهای پیام/73004/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول