اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ناامن کردن منطقه و کشورهای مستقل از سیاست‌های آمریکا است

امام جمعه سلطانیه به حوادث عراق و لبنان اشاره کرد و گفت: ناامن کردن منطقه و کشورهای مستقل از سیاست‌های شیطانی آمریکا است.

ناامن کردن منطقه و کشورهای مستقل از سیاست‌های آمریکا است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب در خطبه‌های نماز جمعه سلطانیه با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و عمل به دستورات الهی، اظهار کرد: انسان مومن باید خود و خانواده خود را با عمل به دستورات الهی از آتش جهنم حفظ کند.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به حوادث ۱۳ آبان در سال‌های مختلف از جمله تبعید امام خمینی به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان معترض به سیاست‌های رژیم پهلوی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان خط امام در سال ۱۳۵۸ و روز استکبار ستیزی و با بیان اینکه هر سه حادثه بیانگر دشمنی آمریکا با ملت انقلابی است، افزود: سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهای جهان، نه یک مکان سیاسی بلکه مکانی برای جاسوسی، توطئه و خرابکاری است.

وی با بیان اینکه دشمنی آمریکا برای همه اثبات شده و این دشمنی‌ها رو به افزایش است و در دو حالت به صلح منجر می‌شود و آن اینکه یا آمریکا دست از دشمنی بردارد و این شدنی نیست، چرا که شیطنت و خباثت در ذات اوست و یا اینکه ما دست از اسلام و ارزش‌های اسلامی و انقلابی برداریم و این هم محال است، تصریح کرد: دشمنی آمریکا با ملت انقلابی ایران تمام نشدنی نیست.

حسینی‌نسب با بیان اینکه اعتماد به دشمن فایده‌ای جز خیانت ندارد؛ تصریح کرد: همانطوری که گره زدن مسائل کشور به برجام اشتباه مسلم بود، اکنون نیز ارتباط دادن مسائل کشور به FATF مثل برجام غلط است و فایده‌ای جز خسارت محض نخواهد داشت.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه هر کس در طول تاریخ در هر نقطه جهان به آمریکا اعتماد کرده، آمریکا خیانت کرده است و رژیم پهلوی، مصدق، صدام، قذافی و اکنون هم ابوبکر البغدادی سر کرده داعش که تا روزی که آمریکا به او احتیاج داشت از او استفاده کرد و بعد او را کشت، دلیل بر مدعا هستند، افزود: هلاکت ابوبکر البغدادی عبرتی دیگر برای دلبستگان به آمریکا است.

وی با اشاره به در پیش بودن ۱۳ آبان و با بیان اینکه ملت انقلابی خصوصا جوانان و نوجوانان و دانش‌آموزان در راهپیمایی ۱۳ آبان با شعارهای مرگ بر آمریکا، استکبار ستیزی خود را به نمایش خواهند گذاشت، گفت: راهپیمایی ۱۳ آبان نشان خواهد داد که ما انقلابی هستیم و استکبار ستیزی از اصول جدایی ناپذیر انقلاب اسلامی است.

حسینی‌نسب با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دانشجویان ارتش، ارتش جمهوری اسلامی ایران جزو ارتش‌های قدرتمند منطقه و دنیا دانست و با اشاره به اهمیت امنیت گفت: امنیت یکی از مهمترین نیازها و داشته‌های یک ملت و کشور محسوب می‌شود و فلسفه تشکیل ارتش حفظ امنیت است.

خطیب جمعه سلطانیه با بیان اینکه ناامن کردن منطقه و کشورهای مستقل از سیاست‌های شیطانی آمریکاست، به حوادث عراق و لبنان اشاره کرد و افزود: به آشوب کشیدن اعتراضات قانونی مردم لبنان و عراق توسط آمریکا برای به هم ریختن ساختار قانونی این دو کشور و رسیدن به اهداف پلیدشان است.

وی به هدف آمریکا و دنباله‌روهای آمریکا به اصرار به استعفای عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق اشاره کرد و افزود: تلاش برای استعفای نخست وزیر عراق به خاطر این است که دولت شیعی عراق بر خلاف میل و سیاست‌های آمریکاست و لذا می‌خواهد با استعفای عادل عبدالمهدی یک دولت همسو با آمریکا در عراق به وجود آورد.

حسینی‌نسب با بیان اینکه در لبنان هم هر چند سعد حریری نخست وزیر لبنان فعلا برای آمریکا و غرب مطلوب است اما حزب‌الله مانع محاسبات غرب و آمریکاست و لذا تلاش برای استعفای نخست‌وزیر لبنان مقدمه برای کناره گیری میشل عون رییس جمهور حامی مقاومت است، تصریح کرد: قطعا دستاوردهای آمریکا از این فتنه‌گری نیز هیچ خواهد بود و آمریکا در این فتنه نیز شکست خواهد خورد.

امام جمعه سلطانیه با اظهار این مطلب که پرهیز از اسراف و اصلاح مصرف از مصادیق تقواست به اسراف و دورریز مواد غذایی در ایران اشاره کرد و با بیان اینکه بر اساس آمار سازمان خواروبار و کشاورزی جهان(فائو) ایران بیشترین میزان ضایعات و دورریز مواد غذایی در جهان و معادل ۱۰ کشور اروپایی دورریز غذا را دارد، تصریح کرد: این میزان ضایعات مواد غذایی معادل ۶۰ درصد درآمد نفتی بودجه کشور در سال ۹۵ و غذای ۲۱ میلیون نفر است.

وی در پایان خطبه دوم با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری و تبریک آغاز امامت حضرت امام زمان (عج) به ویژگی شخصیتی امام یازدهم اشاره کرد و گفت: امام حسن عسکری (ع) با اینکه کوتاهترین دوره امامت را دارد اما با تقویت عملی شبکه ولایت موجب بالندگی تشیع شده که امروز این ولایت فقیه با رهبری حضرت امام خامنه‌ای ادامه دارد.

 انتهای پیام/73002/ق/40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول