اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

بیانیه گام دوم انقلاب قوه محرکه نظام است/ تربیت طلاب در تراز انقلاب در اولویت باشد

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: بیانیه گام دوم به عنوان قوه محرکه نظام اسلامی است که در راس آن باید حوزه‌های علمیه حضور داشته باشند.

بیانیه گام دوم انقلاب قوه محرکه نظام است/ تربیت طلاب در تراز انقلاب در اولویت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی بعد از ظهر امروز در جمع طلاب حوزه‌های علمیه همدان  اظهار کرد: یکی از سفارش‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، انقلابی بودن حوزه علمیه و تربیت طلبه در تراز انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از حوزه علمیه قم آغاز شد و استمرار و بقای آن نیز به این است که طلاب و روحانیون در عرصه حضور یابند افزود: اینکه طلاب در عرصه سیاست حضور داشته باشند یک امر بدیهی است و هیچ طلبه‌ای که تفکرات او نشات گرفته از قرآن و حدیث است نمی‌تواند نسبت به سیاست خنثی عمل کند و بی‌تفاوت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: متاسفانه از صدر اسلام که علی ابن ابیطالب(ع) ظالمانه از ولایت حذف شد این تفکر در ذهن جامعه اسلامی شکل گرفت که یک دوگانگی بین سیاست و دین اتفاق افتاده است اما جریان غدیر به معنای حضور جدی دین در عرصه سیاست است.

وی با بیان اینکه امروز نظام اسلامی نیاز به حضور جدی روحانیت در عرصه دارد گفت: بیانیه گام دوم انقلاب باید توسط طلاب جوان عملیاتی شود و به پیش رود چراکه این بیانیه به عنوان قوه محرکه نظام اسلامی است که در راس آن باید حوزه‌های علمیه باشند.

امام جمعه همدان با اشاره به پیش رو بودن انتخابات گفت: در این عرصه نیازمند به وحدت هستیم و باید تمام کسانی که معتقد به مبانی فکری نظام اسلامی هستند و آرمان‌های حضرت امام(ره) و رهبری را قبول دارند با وحدت حرکت کنند.

شعبانی افزود: طلاب همدان در میدان بصیرت‌افزایی عملکرد خوبی داشته‌اند و در عرصه‌های مختلف همواره پای کار انقلاب بوده‌اند و زحمات زیادی کشیده‌اند که باید قدردان آنها بود.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول