اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

عدم توجه به زیرساخت‌ها، موجب تعطیلی فرودگاه زنجان شد

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه راه‌های ارتباطی زیرساخت مهمی برای توسعه است ولی فرودگاه استان تعطیل است و این مهم نشان از آن دارد که در بحث توسعه، به زیرساخت‌ها توجه نمی‌شود.

عدم توجه به زیرساخت‌ها، موجب تعطیلی فرودگاه زنجان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی وقفچی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان اظهار کرد: در برخی از مناطق استان از جمله زنجانرود و قره‌پشتلو  شهرک صنعتی تعریف نشده که باید به آن توجه شود، چرا که 50 هزار نفر در این مناطق زندگی می‌کنند.

 نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی همچنین به کمرنگ بودن بحث صنایع تبدیلی در استان اشاره کرد و گفت: در این حوزه باید به تهدیدات زیست محیطی توجه شود، چرا که مردم از آلودگی زیست محیطی شاکی هستند.

وی با بیان اینکه طبق برآورد انجام شده پسماند روی موجود در استان 2 هزار و 500 میلیارد تومان ارزش دارد، اضافه کرد: تضادهایی در مجوزهای صادره در این رابطه وجود دارد که باید علاوه بر اخذ مجوزها اقدامات عملیاتی در این باره صورت گیرد.

وقفچی همچنین با تاکید بر توجه به زیرساخت‌های توسعه در استان، گفت‌: با وجود اینکه راه‌های ارتباطی زیرساخت مهمی برای توسعه است ولی فرودگاه استان  تعطیل است  و این مهم نشان از آن دارد که در بحث توسعه، به زیرساخت‌ها توجه نمی‌شود.

وقف‌چی همچنین از کاهش نرخ سرمایه‌گذاری در استان نسبت به چهار ماه گذشته خبر داد و گفت: باید برای این موضوع فکری اندیشیده شود.

 

زنجان کفایت خود را برای سرمایه‌گذاری ثابت کرده است

استاندار زنجان هم در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر مدیریت استان بر اساس نقشه راه است و همه جلسات محوری به صورت عملیاتی برگزار می‌شود و در استان بحث بهبود فضای کسب و کار و امنیت سرمایه‌گذاری رتبه ۳ کشور را دارد.

فتح‌الله حقیقی ادامه داد: در فصل تابستان نرخ بیکاری استان ۷.۲ درصد است که بر اساس آن اشتغال استان رتبه نخست کشوری را دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حجم سرمایه‌گذاری قابل بهره‌برداری استان 2 هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و زنجان، استانی مناسب برای سرمایه‌گذاری است و کفایت لازم خود را به اثبات رسانده است.

استاندار زنجان، زنجان را مبدع پنجره واحد سرمایه‌گذاری دانست و افزود: مقرر شده که پنجره واحد در سراسر کشور راه‌اندازی شود که این مهم بسیاری از مشکلات موجود برای سرمایه‌گذاری را حل می‌کند ولی شرط اجرای آن مصوب شدن اجرای پنجره واحد در سراسر کشور است.

وی در رابطه با شهرک تخصصی سرمایه‌گذاری خارجی‌ها، یادآور شد: ترک‌ها قبول کرده‌اند که در استان زنجان سرمایه‌گذاری کنند،ولی بهتر است مذاکرات در این زمینه با همکاری وزارت صمت انجام شود.

حقیقی با اشاره به موارد مطرح‌شده در رابطه با توسعه استان، خاطرنشان کرد: دوخطه کردن راه‌آهن و فعال بودن فرودگاه ارتباط مستقیمی با توسعه دارد که هر دو موضوع در حال پیگیری است و امیدواریم با پیگیری‌های بیشتر سهمیه سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها افزایش یابد.

در ادامه  احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بکارگیری نیروها به صورت سهمیه‌ای برای شهرستان‌ها و مناطق محروم داده شود چراکه با وجود امکانات پایین تحصیل‌کرده‌های این مناطق با مشکل اشتغال مواجه می‌شوند.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول