اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

نصرت آباد به عنوان پیشانی سیستان و بلوچستان باید مورد توجه مسؤولان باشد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نصرت‌آباد پیشانی استان است و مسئولان استانی باید این منطقه را مورد توجه ویژه قرار دهند.

نصرت آباد به عنوان پیشانی سیستان و بلوچستان باید مورد توجه مسؤولان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، احمد علی موهبتی ظهر امروز در جمع مردم شهر نصرت آباد در محل مسجد جامع این شهر اظهارداشت: بخش نصرت آباد از قابلیت ها و ظرفیت های بی بدیل بسیار از جمله؛ تنوع قومیتی، جاذبه های طبیعی، رنگین کمان معادن، نیروی انسانی مستعد و از همه مهمتر مزیت قرار داشتن بر سر راه اصلی و ورودی استان به عنوان بزرگترین فرصت و مزیت برخوردار است.

وی ادامه داد: اما متاسفانه از حدود ۲۰۰ روستا با جمعیت متناسب و کافی تنها ۳۶ روستا دارای شورای اسلامی هستند و همین عدم مشارکت مردم دلیلی برای عقب ماندن نصرت آباد کافی است.

استاندار خاطرنشان کرد: یکی از دلایل دیگر توسعه نیافتن این منطقه عدم ماندگاری و سرمایه‌گذاری خود مردم است و تا زمانی که مردم این دیار نخواهند هیچ تغییری در سرنوشت آنان ایجاد نخواهد شد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان به بازماندگان از تحصیل اشاره و بر ترغیب خانواده ها و اهمیت مدرسه و کسب علم و دانش تاکید کرد و افزود: بزرگان قوم و صاحبان تریبون باید باور داشته باشند که تنها با ابزار دانش و آگاهی، توسعه میسر می‌شود و اگر بناست نصرت‌آباد هم توسعه پیدا کند این مهم وابسته به داشتن نیروی انسانی توسعه یافته است.

موهبتی افزود: برخی معادن موجود در این منطقه حتی برای توسعه یک کشور هم کفایت می کند اما متاسفانه این استعداد نهفته است و لازمه شکوفا شدن آن سرمایه‌گذاری توسط خود مردم و سرمایه‌گذاران بومی می باشد.

استاندارسیستان و بلوچستان تصریح کرد: مردمان بومی بخش ۱۶ هزار کیلومتر مربعی نصرت‌آباد باید بدانند که بدون گذشت و فداکاری بزرگان قوم و افراد متعلق به این دیار، مزیت های بالقوه موجود بالفعل نخواهد شد و توسعه هم به وجود نخواهد آمد.

وی با تاکید بر اینکه بزرگان هر منطقه باید سنگ زیرین آسیاب باشند و سختی‌ها و رنج ها را تحمل کنند، یادآورشد: بزرگان طوایف و معتمدین با ورود به مسائل مردم باید پیگیر مشکلات و نارسایی های موجود در این منطقه باشند.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه امسال در حوزه تملک دارایی اعتبار تخصیص یافته به نصرت‌آباد نسبت به سال گذشته دو و نیم برابر رشد داشته است، گفت: علی رغم رشد اعتباری، اما نیازهای این بخش خیلی بیشتر از این میزان اعتبار است.

استاندار ادامه داد: متاسفانه عدم مشارکت و همکاری مردم موجب شده از تعداد ۲۶ هزار نفر جمعیت ساکن فقط ۱۸ هزار نفر در سامانه جامع آمار و سرشماری ثبت شوند و هشت هزار نفر از کل آمار این بخش جزو آمار نباشند و این در حالی است که شاخصی تخصیص بودجه و توجه به یک منطقه وجود جمعیت انسانی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: از آن جایی که آگاهی بخشی مهم ترین وظیفه پیامبران و اولیای الهی بوده است، لذا انتظار می‌رود؛ تریبون داران و بزرگان قوم آگاهی‌بخشی کنند چرا که انسان دانا با قلمش به دنبال توسعه است و نه ظلم می کند و نه ظلم را می پذیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان خطاب به مسئولان استانی و علمای حاضر در این نشست گفت: ما مسئولان و همه تریبون داران باید بیش از دیگران در برابر این مسئولیت سنگین احساس وظیفه کنیم و در قبال همه محرومیت های منطقه پاسخگو باشیم.

نماینده عالی دولت در استان بیان داشت: بخشی از اقدامات دولت جمهوری اسلامی ایران در جای جای سیستان و بلوچستان بی نظیر و بی بدیل است ولی باید بدانیم که به جهت عمق محرومیت اقدامات انجام شده در حد و شان و بزرگی و عظمت این مردم که همیشه و در همه صحنه‌ها همراه نظام بوده اند، بسیار ناچیز است.

موهبتی گفت: نباید بین مردمان مرز بندی کنیم چرا که با تفکر و نگاه قومیتی، مذهبی و جنسیتی، حتما حقوق عده‌ای از افراد جامعه تضییع خواهد شد.
 

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول