اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

افزایش 55 درصدی صادرات از سیستان و بلوچستان در نیمه اول امسال

مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار با ارزان‌ترین قیمت آمادگی کامل داریم.

افزایش 55 درصدی صادرات از سیستان و بلوچستان در نیمه اول امسال

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، نادر میرشکار امروز در جلسه شورای توسعه بندر چابهار بیان داشت: اقدامات خوبی برای توسعه استان سیستان و بلوچستان و بندر چابهار آغاز شده است.

وی بیان داشت: صادرات 6 ماهه اول امسال در سیستان و بلوچستان 55 درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان صمت استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه اعطای مشوق‌های صادراتی به محموله‌های صادراتی در بخش حمل ضرورت دارد گفت: کشتیرانی باید خطوط ویژه خود را برای صادرات و واردات از طریق بندر چابهار  از دیگر بنادر خارج از کشور تعریف کند. 

محمد سعید  اصل‌ سعیدی پور مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی در این جلسه بیان داشت: در فاز اول بندر چابهار 8.5 میلیون تن ظرفیت وجود دارد و فازهای دو، سه و چهار تا 60 میلیون تن و تا فاز 5 ظرفیت توسعه‌ای بندر 85 میلیون پیش‌بینی می‌شود لذا اکنون در شرایطی با ظرفیت بسیار بالا اما با بهره‌برداری بسیار کم در این بندر مواجه هستیم. 

وی بیان داشت: اسفند ماه سال گذشته 17 کشور همسایه در کنفرانسی به منظور مشارکت در سرمایه‌گذاری از بندر چابهار برگزار شد که انتظار می‌رفت به دنبال برگزاری موفق آن همایش، سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری مراجعه کنند اما اتفاق خاصی شکل نگرفت.

این مقام مسئول اضافه کرد: برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار با ارزان‌ترین قیمت و ارائه تسهیلات لازم به سرمایه‌گذاران آمادگی کامل داریم.

مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی بیان داشت:‌مشوق 80 درصدی هزینه توقف و همچنین حقوق و عوارض برای خطوط  کشتیرانی در دستور کار قرار دارد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول