اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

میزبانی مشترک از آلاله‌ها در روستای مرزی گیلان

«انبوه» دورترین روستای بخش عمارلو در نزدیکی استان قزوین با قدمت بیش از یک هزار سال، 19 شهید و چندین آزاده و جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده و مردم این دیار میزبانی از آلاله‌هایشان را وفادارانه به تصویر کشیدند.

میزبانی مشترک از آلاله‌ها در روستای مرزی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، پنجمین یادواره شهدای گران‌قدر روستای «انبوه» در رودبار ماسوله ثانی گیلان و آخرین روستای جنوب گیلان پیش از ظهر امروز با حضور پرشور مردم دو استان قزوین و گیلان در مسجد جامع روستا برگزار شد.

پس از صوت دل‌نشین جوان بسیجی که با قرائت روح‌بخش قرآن کریم محفل را عطرآگین کرده بود خطبه‌خوانی بانوی با اصالت انبوهی که با همان صدای رسا و صریح، سیره، منش، اهداف، ارزش‌ها و اندیشه‌های شهدا را به ما متذکر می‌شد محفل را شهدایی کرده بود.

شعرخوانی شاعر بومی سرای انبوهی ازیک‌طرف، پخش کلیپ معرفی شهدا و خاطره گویی یکی از معتمدین انبوهی از سوی دیگر وجهه خاصی به مراسم پنجمین یادواره شهدای روستای انبوه رودبار بخشیده بود که همانا این عظمت و شکوه، به میمنت نام مبارک شهدا است.

سخنران ویژه یادواره شهدای انبوه، سخنرانی‌اش را با قرائت زیارت خاصه امام رضا علیه‌السلام آغاز کرد که طراوت و نورانیت خاصی به مراسم بخشید و در ایام شهادت این امام همام، دل‌ها را به‌سوی بارگاه رضوی مشهد مقدس روانه کرد.

سرهنگ پاسدار جاوید فلاح با تبیین منویات امامین انقلاب در حاکمیت اسلامی، عقلانیت گرایی یکی از شاخصه‌های اصلی امامین انقلاب در رهبری اسلامی برشمرد که هیچ‌گاه در شرایط و فراز و نشیب‌های مختلف انقلاب عدول نکرد.

وقتی فرمانده سپاه رودبار از تأکید بر توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های جوانان، توانمندی‌های داخلی و اتکا به درون برای حل مشکلات سخن می‌گفت شعار الله‌اکبر حضار مهر تأییدی بر آن شد.

دسیسه‌های دشمن با حربه جنگ نرم بخش میانی صحبت‌های فلاح بود که در ادامه آن از درایت نظام در دستگیری مدیر و سر شبکه رسانه معاند آمدنیوز و وعده دستگیری عاملان داخلی و خارجی مرتبط به آن سخن گفت.

«انبوه» دورترین روستای بخش عمارلو در نزدیکی استان قزوین با قدمت بیش از یک هزار سال، یکی از روستاهای سنتی و اصیل است که در هشت سال دفاع مقدس ۱۹ شهید و چندین آزاده و جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و اینکه مراسمی با این روح شهدایی برگزار می‌شود نشان از مردمی بودن برگزاری مراسم یادواره داشت که سخنران یادواره نیز با تأیید حضور وحدت‌بخش مردم در این مراسم گفت که مردمی ‌شدن دفاع مقدس امروز در لایه‌های مختلف نظام نمود پیداکرده و باید قدر این ولی‌نعمتان را بدانیم.

بیانیه گام دوم انقلاب، امیدبخشی، تأکید بر لزوم به‌کارگیری نیروهای جوان مؤمن، متعهد و انقلابی در بخش‌های مختلف مدیریتی به‌مثابه هشت سال دفاع مقدس جزو فرهنگ بسیجی و روش مدیریتی موفق دوران جنگ تحمیلی بخش دیگر صحبت‌های سخنران یادواره بود.

انتهای پیام/۳۳۹۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول