اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پیروزی و شکست بانوان اصفهانی در لیگ هندبال/ برد لوبه در حضور امیر غفور

پیروزی سپاهان و شکست ذوب‌آهن در لیگ برتر هندبال بانوان، نایب‌قهرمانی جوان ایرانی در شطرنج و رکورد جدید سوارز در بارسلونا از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان، کشور و جهان در روزی که گذشت، بود.

پیروزی و شکست بانوان اصفهانی در لیگ هندبال/ برد لوبه در حضور امیر غفور

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در روز 3 آبان ماه علاوه بر این‌که لیگ برتر هندبال و فوتبال بانوان برگزار شد، تیم والیبال لوبه ایتالیا در روز 6 امتیازی امیر غفور به پیروزی دست یافت.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان اصفهان

✅ هفته نخست لیگ برتر هندبال بانوان جمعه سوم آبان با برگزاری 3 دیدار پیگیری شد که در آخرین مسابقه هفته اول تیم‌های اشتادسازه مشهد و ذوب‌آهن به مصاف هم رفتند، در این دیدار نماینده مشهد موفق شد در یک بازی کاملا یک طرفه با نتیجه 30 بر 13 حریفش را مغلوب کند؛ سپاهان نیز با نتیجه 30 بر 25 ارشیا شید طرقبه را شکست داد.

✅ تیم لوبه در دومین حضور امیر غفور در ترکیب خود برابر تیم سورا به پیروزی رسید، این دیدار در چارچوب هفته سیزدهم لیگ سری‌آ ایتالیا برگزار شد که به علت حضور تیم لوبه در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های جهان، زمان آن تغییر کرد و زودتر برگزار شد؛ امیر غفور در این دیدار 6 امتیاز برای لوبه کسب کرد. 

✅ در یک بازی پر گل تیم فوتبال بانوان سپاهان اصفهان با هفت گل مهمان خود پارس جنوبی را روانه بوشهر کرد؛ این اولین پیروزی تیم سپاهان در لیگ برتر فوتبال بانوان است، این تیم تا این‌جای فصل یک شکست و یک تساوی در کارنامه ورزشی خود دارد.

تیم فوتبال بانوان البرز هم توانست با به ثمر رساندن دو گل از سد حریف اصفهانی‌اش ذوب‌آهن عبور کند تا با کسب سه امتیاز این بازی شکست هفته پیش خود مقابل تیم شهرداری سیرجان جبران شود.

✅ تداوم پیروزی‌های نامی‌نو اصفهان در هفته‌های اخیر لیگ برتر فوتسال با شکست حریف شمالی همچنان ادامه یافت و در این دیدار تیم فوتسال بانوان نامی‌نو 2 بر یک بر شهروند ساری غلبه کرد؛ نامی‌نو اصفهان با 2 گل مهسا نظری و مهسا علیمددی 3 امتیاز بازی این هفته را کسب کرد، نامی‌نوی اصفهان با 10 بازی و کسب 19 امتیاز در رده چهارم جدول رقابت‌ها قرار دارد.

✅ علی حفیظیان، محمد‌متین صفوی، صابر حیدری، یونس نصیری و علی سلطانی به عنوان بازیکن و رسول کشانی به عنوان مربی از اصفهان به اردوی تدارکاتی چهارم تیم ملی نوجوانان پسر دعوت شدند.

این اردو‌نشینان از پنجم تا دهم آبان در شهرستان دهدشت تمرینات خود را زیر نظر مربیان تیم ملی پیگیری می‌کنند.

✅ با پیشنهاد حمید بی‌غم سرمربی گیتی‌پسند و موافقت مدیران باشگاه، جواد حیدری بازیکن 22 ساله الشرطه عراق تا پایان فصل 98 – 99 به گیتی‌پسند پیوست؛ همچنین این باشگاه با علی‌اصغر حسن‌زاده در نیم فصل دوم لیگ برتر فصل 98 _99 با کاپیتان تیم ملی فوتسال قرارداد امضا کرد.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی کشور

✅ دور یازدهم (پایانى) مسابقات قهرمانى شطرنج جوانان جهان (زیر 20 سال) در هند برگزار شد و نماینده ایران با برترى برابر حریف خود عنوان نایب‌قهرمانى جهان را به دست آورد.

مبینا على‌نسب برابر بى بى سارا آسائوبایوا نایب‌قهرمان جوانان جهان به یک پیروزى ارزشمند رسید تا با 9 امتیاز عنوان نایب‌قهرمانى جوانان جهان را بهدست آورد.

✅ هفتمین دوره المپیک نظامیان جهان (سیزم) 2019 در بخش تکواندو با حضور 244 هوگوپوش از 47 کشور در ووهان چین آغاز شد و به مدت 4 روز ادامه دارد.

در سومین روز رقابت‌ها، مبارزات اوزان 54- و 63- کیلوگرم برگزار شد که ایمان اکبرزاده و کامران مردانی‌پور نمایندگان تکواندو ایران بودند که اکبرزاده موفق شد نقره این رویداد را کسب کند؛ پیش از این امیرمحمد بخشی، محمدحسن پلنگ‌افکن و محمدمهدی عمادی نیز موفق به کسب مدال برنز شده بودند.

✅ مرحله اول مسابقات ژیمناستیک هنری جوانان و بزرگسالان کشور با حضور 41 ورزشکار در سالن برادران شهید آذرپی برگزار شد، در رده جوانان تیم‌ خانه ژیمناستیک کردستان با  141/6031 امتیاز  قهرمان شد، خانه ژیمناستیک لرستان با 140/1 نایب‌قهرمان و الماسی اردبیل با 138/901 امتیاز در رده سوم ایستاد.

در رده بزرگسالان هم شهید جز پناهی زنجان با 131/366 بر سکوی قهرمانی ایستاد، استاد اعظمی شیراز با 127/867 در رده دوم قرار گرفت و هیأت ژیمناستیک همدان هم با 108/533 امتیاز مکان سوم را از آن خود کرد.

✅در دومین روز مسابقات بین‌المللی بدمینتون الجزایر، ثریا آقایی بدمینتون‌باز ایران در دومین بازی خود با نتیجه 2 بر یک برابر بدمینتون بازی از بلژیک به پیروزی دست یافت و به مرحله بعدی راه پیدا کرد، آقایی در بازی نخست و در جدول اصلی مقابل بازیکنی از الجزایر به پیروزی رسیده بود.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان

✅ 5 سال پیش در سال 2014 لوئیس سوارز راهی بارسلونا شد و در حضور 5 ساله خود در ترکیب آبی‌اناری‌ها خود را به عنوان چهارمین گلزن برتر تاریخ این باشگاه معرفی کرده است.

مهاجم اروگوئه‌ای در ترکیب آبی‌اناری‌ها 184 گل به ثمر رسانده است و در رده چهارم برترین گلزن این باشگاه قرار دارد.

در صدر گلزنان لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی است. وی از سال 2004 تاکنون 606 گل به ثمر رسانده است، در رده دوم سزار با 232 گل و در رده کوبالا با 194 گل قرار دارد.

✅ نیمار، فوق ستاره برزیلی پاری سن ژرمن بنا به قوانین جدید فیفا می‌تواند با پرداخت تنها 60 میلیون یورو از این تیم جدا شود.

قانون فیفا در نقل و انتقالات به کمک نیمار آمده تا از پاریس جدا شود و راهی بارسلونا شود، در تابستان گذشته ستاره برزیلی تلاش زیادی کرد تا پاریس را ترک کند ولی به خاطر مبلغ بالای فسخ قراردادش این اتفاق رخ نداد.

بنا به قانون جدید فیفا هر بازیکنی می‌تواند بعد از 3 سال بازی برای هر تیم با پرداخت مبلغی معین، قراردادش را فسخ کند و به تیم دیگری برود، مبلغ فسخ قرارداد نیمار با این قانون 60 میلیون یورو است.

✅ اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) با اتمام بازی‌های هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا تیم منتخب هفته را معرفی کرد که به شرح زیر است.

انتهای پیام/63090/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول