اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

لژیونر والیبال اصفهان به لیگ برتر بازگشت/ کماندار اصفهانی در تیم ملی

بازگشت معنوی‌نژاد به ایران، حسرت المپیک برای تیم ملی هندبال و رکورد جدید رونالدو از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان، کشور و جهان در روزی که گذشت، بود.

لژیونر والیبال اصفهان به لیگ برتر بازگشت/ کماندار اصفهانی در تیم ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در روز 30 مهر ماه علاوه بر این‌که کماندار اصفهانی به اردوی تیم ملی تیراندازی دعوت شد، والیبالیست اصفهانی به تیم سایپا ملحق شد.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان اصفهان

✅ محمدجواد معنوی‌نژاد که 2 فصل گذشته را در تیم  ورونای ایتالیا توپ می‌زد با نظر ناصر شهنازی و توافق با مسئولان سایپا، نارنجی‌پوشان را در فصل جدید لیگ برتر والیبال همراهی خواهد کرد.

پیش از این گفته می‌شود او قرار است امسال هم در تیم ورونا توپ بزند، همچنین گفته می‌شد وی پیشنهادی هم از لیگ چین دارد، اما سرانجام دریافت کننده جوان والیبال ایران با سایپا به توافق رسید.

✅ اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان بزرگسالان رشته ریکرو وکامپوند از 4 تا 27 آبان ماه در سایت تخصصی تیراندازی با کمان برگزار می‌شود که امین پیرعلی از استان اصفهان در این اردو حاضر خواهد بود.

✅ مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ برتر والیبال مردان ایران امروز در محل فدراسیون برگزار می‌شود که تیم سپاهان اصفهان به همراه 7 تیم دیگر در این دوره لیگ حضور خواهند داشت.

رقابت‌های لیگ برتر والیبال از 8 آبان آغاز می‌شود و با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی سازمان لیگ با سرمربی تیم ملی، 24 آذر پایان نیم‌فصل اول این رقابت‌ها خواهد بود.

✅ دو اصفهانی در اردوی متمرکز پارا دو و میدانی قبل از اعزام به مسابقات جهانی امارات حضور دارند، علیرضا مختاری و داود علی‌قاسمی از اصفهان به همراه 12 ورزشکار دیگر در مجموعه آفتاب انقلاب برای حضور در رقابت‌های جهانی 2019 امارات خود را آماده می کنند.

✅ مهدی کیانی با دریافت کارت زرد مقابل گل‌گهر سیرجان، دیدار هفته هشتم مقابل سایپا را از دست داد، مهدی کیانی بازیکن شماره 6 طلایی‌پوشان اصفهانی در سه دیدار گذشته برابر ذوب‌آهن، پرسپولیس و فولاد خوزستان نیز با کارت زرد داوران جریمه شده بود.

✅ مهمترین صعود امین دهقان کوهنورد و هیمالیانورد 40 ساله اصفهانی با فتح قله ماناسلو به ارتفاع 8163 متر ثبت شد.

از موفقیت‌های این کوهنورد صعود موفق به قله البروس(روسیه) بام قاره اروپا 1394، قله کلیمانجارو(تانزانیا) بام قاره آفریقا، 1394، کالاپاتار 5550 متر (نپال) ، آیلندپیک 6200 متر هیمالیا (نپال) 1395 است.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی کشور

✅ تیم ملی هندبال ایران در سومین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی المپیک که به میزبان قطر در حال برگزاری است مقابل کویت قرار گرفت.

شاگردان علیرضا حبیبی در این بازی موفق شدند با نتیجه تساوی 36 بر 36  خاتمه پیدا کرد، تیم ملی ایران از دو بازی گذشته خود یک پیروزی مقابل کره‌جنوبی و یک شکست مقابل بحرین در کارنامه دارد، کویتی‌ها هم در هر دو بازی گذشته خود مغلوب حریفان شده بودند.

به این ترتیب کار صعود شاگردان حبیبی به المپیک 2020 توکیو ناتمام ماند، پیش از این مسابقه تیم ملی کره‌جنوبی توانست با نتیجه 31 بر 30 از سد بحرین عبور کند.

✅ دور هفتم مسابقات قهرمانى شطرنج جوانان جهان  (زیر 20 سال) در کشور هند برگزار شد و نمایندگان ایران برابر حریفان خود به یک پیروزى و یک تساوى رسیدند.

مبینا على‌نسب (2239) صدرنشین رقابت‌ها برابر حریف یونانى خود با ریتینگ 2431 به تساوى رسید و  محمدامین طباطبایى (2642)  برابر حریف مغولستانى‌اش با ریتینگ 2391 به برترى دست یافت؛ با نتایج دور هفتم على نسب با 6 امتیاز در صدر باقى ماند و طباطبایى با 4 امتیاز در رده سى‌ام ایستاد.

✅ رقابت‌های کشتی آزاد هفتمین دوره بازی‌های نظامیان جهان روزهای 29 و 30 مهر ماه در شهر ووهان چین برگزار شد که در پایان تیم ایران توسط محمدحسین محمدیان در وزن 97 کیلوگرم صاحب مدال طلا، یداله محبی در وزن 125 کیلوگرم صاحب مدال نقره و احمد بذری در وزن 86 کیلوگرم صاحب مدال برنز شد.

✅ کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو محرومیت ایران را تایید کرد، طبق گفته فدراسیون جهانی، ایران تا موقعی که به اساسنامه "Ijf" احترام بگذارد و ثابت کند که بازیکنان خود مقابل ورزشکارانی از رژیم صهیونیستی به میدان می‌روند، محروم است. 

این محرومیت جودوی ایران نیز شامل بازی در تمام مسابقات، فعالیت مدیریتی و فعالیت‌های اجتماعی خواهد بود.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان

✅ رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در شرایطی در فصل جدید در هفته سوم از شب گذشته پیگیری شد که در این پیکارها برخی از ستارگان سابق و فعلی دنیای فوتبال هرگز نتوانسته‌اند در این مسابقات به قهرمانی دست یابند.

ستارگانی نظیر میشاییل بالاک، رونالدو، ایبراهیموویچ، باتیستوتا، ندود، توتی، بوفون، زامبروتا، کیه‌لینی، کاناوارو و تورام ستارگانی هستند که نتوانستند در UCL به قهرمانی برسند.

✅ مجله فرانس فوتبال اسامی 30 نامزد نهایی جایزه توپ طلا 2019 را معرفی کرد. کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی یوونتوس با قرار گرفتن در این لیست بار دیگر رکورد شکنی کرد.

رونالدو از سال 2004 تاکنون 16 بار نامزد دریافت جایزه توپ طلا شده است و از این حیث رکورددار است و هیچ بازیکنی بیشتر از او نامزد کسب توپ طلا نشده است؛ کریستیانو سال گذشته نیز با 15 بار نامزدی در کسب توپ طلا رکورددار بود و امسال این رکورد خود را افزایش داد.

✅ تیم فوتبال آرسنال شب گذشته در دیدار مقابل شفیلدیونایتد متحمل شکست شد تا شاگردان امری نتوانند به رده سوم جدول رده‌بندی صعود کنند.

مقایسه‌ای میان 47 بازی که امری هدایت آرسنال را بر عهده داشته با 47 بازی آخری که ونگر روی نیمکت توپچی‌ها بوده است انجام گرفته و نشان از این دارد که پیرمرد فرانسوی عملکرد بهتری را از خود ثبت کرده است.

تیم ونگر در این تعداد بازی 27 برد بدست آورد و تیم امری 26 پیروزی را کسب کرده است، تیم ونگر 90 گل به ثمر رسانده و تیم امری 86 بار دروازه حریفان را گشوده است؛ توپچی‌ها در زمان ونگر 17 کلین شیت در 47 بازی آخر خود داشتند و آن‌ها در زمان امری 10 کلین شیت را ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام/63090/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول