اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کیانی یک گام تا کسب مدال جهانی تالو کم آورد/ اولین‌ بازی غفور برای لوبه

چهارمی زهرا کیانی در ووشو جهان، شکست تیم ملی هندبال برابر بحرین و عملکرد ضعیف دروازه‌بان رئال مادرید از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان، کشور و جهان در روزی که گذشت، بود.

کیانی یک گام تا کسب مدال جهانی تالو کم آورد/ اولین‌ بازی غفور برای لوبه

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در روز 28 مهر ماه علاوه بر این‌که مسابقات جهانی ووشو ادامه پیدا کرد، امیر غفور برای اولین‌بار در ترکیب تیم والیبال لوبه ایتالیا قرار گرفت.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان اصفهان

✅ پانزدهمین دوره مسابقات ووشوی قهرمانی جهان در شهر شانگ‌های چین آغاز شده گه در ادامه مسابقات ساندا، در بخش بانوان الهه منصوریان در وزن 65 کیلوگرم در نخستین مبارزه به مصاف آلیس کوردونیر از فرانسه رفت و این دیدار با نتیجه پیروزی به پایان رسید، وی در ادامه به مصاف لیدا سلماح از لبنان خواهد رفت.

همچنین زهرا کیانی نماینده تیم ملی تالو بانوان کشورمان در فرم جین شو با کسب 9.54 امتیاز در این فرم پس از نمایندگان ماکائو، ویتنام و کره‌جنوبی در جایگاه چهارم قرار گرفت.

✅ تیم والیبال لوبه ایتالیا با حضور امیر غفور، پشت خط‌زن ایرانی خود در هفته اول رقابت‌های سری A مقابل پیاچنزا قرار گرفت.

این مسابقه در نهایت با نتیجه 3 بر صفر ( 26 بر 24، 27 بر 25، 25 بر 20) به سود لوبه خاتمه پیدا کرد؛ امیر غفور، بازیکن ایرانی لوبه در این مسابقه موفق به کسب 4 امتیاز برای تیم جدیدش شد.

✅ امیر قلعه‌نویی امروز در نشست خبری پیش از بازی مقابل گل‌گهر سیرجان در هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: در شرایط خیلی خوبی بودیم که تعطیل شدیم، تیم گل‌گهر هم دو سه بازیش را آنالیز کردیم، تیم بسیار خوب و با‌برنامه و سختکوشی است امیدوارم یک بازی خیلی خوب و منطقی باشد، امیدوارم چمن زمین اجازه دهد که بشود یک فوتبال خیلی خوب انجام داد.

قلعه‌نویی همچنین گفت: گل‌گهر خیلی با‌برنامه بازی می‌کند، تیم بسیار خطرناکی است هر چه شناخت داریم از زمان وینگو است، آقای جلالی احتمالا تغییراتی داده در نهایت امیدواریم بازی خیلی خوب باشد و از بازی لذت ببرند، تیم ما شرایط نسبتا خوبی دارد از شرایط آرمانی دور شده به خاطر تعطیلات.

✅ اواخر شهریورماه بود که کودک سنگ‌نوردی در مسابقات درون باشگاهی در اصفهان از دیواره سقوط کرد و به کما رفت، پس از این حادثه و طبق بررسی‌هایی که هیات کوهنوردی اصفهان و اداره کل ورزش و جوانان انجام داد، باشگاه و داور مسابقه مقصر شناخته شدند، اما طبق اطلاعاتی که به دست آمده بررسی نهایی و کارشناسی این اتفاق قرار است در کمیته انضباطی فدراسیون کوهنوردی صورت بگیرد.

زارعی، رئیس فدراسیون کوهنوردی ابتدا در خصوص وضعیت کودک آسیب دیده اظهار داشت: خوشبختانه این سنگ نورد ما هفته گذشته به هوش آمد و وضعیت نسبتا خوبی دارد و شرایطش روز به روز بهتر می‌شود.

وی در مورد بررسی نهایی حادثه گفت: اداره کل ورزش و جوانان اصفهان بررسی‌هایی را انجام داد و احکامی هم صادر کرد، اما بخشی در حیطه اختیارات اداره کل نبود و به همین مقرر شد با همکاری وزارت ورزش کمیته انضباطی فدراسیون تشکیل و نظر نهایی داده شده و ابطال احکام مربیان و داوران صورت بگیرد، این جلسه به احتمال زیاد تا 10 روز آینده برگزار خواهد شد.

✅ آخرین مسابقه تیراندازی کسب سهمیه المپیک از 12 آبان به میزبانی دوحه قطر آغاز می‌شود که کاروان ایران علاوه بر تفنگ و تپانچه قرار است در رشته اهداف پروازی هم شرکت کند.

در رشته تراپ بانوان مرضیه پرورش‌نیا و در رشته تراپ مردان محمد‌حسین پرورش‌نیا از اصفهان در ترکیب اعزامی تیم ملی حضور خواهند داشت.

✅ در مرحله پنجم و آخرین مرحله تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری مالزی، محمد اسماعیل چایچی، رکاب‌زن تیم فولاد مبارکه سپاهان موفق شد در یک رقابت نفس‌گیر رقبای سرسخت خود را پشت سر گذاشته و به مقام نایب‌قهرمانی این مرحله از رقابت‌ها دست یابد.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی کشور

✅ تیم ملی هندبال ایران در دومین مسابقه خود در انتخابی المپیک که به میزبانی قطر در حال برگزاری است، مقابل بحرین قرار گرفت. این مسابقه در نیمه نخست با نتیجه 15 بر 13 به سود بحرین خاتمه پیدا کرد، دیدار ایران و بحرین در نهایت 29 بر 26 به سود بحرین تمام شد.

✅ لیگ ستارگان کبدی هند که نگاه میلیون‌ها بیننده تلویزیونی را به خود جلب می کند و ورزش اول کشور پرجمعیت هند به حساب می‌آید، با قهرمانی بنگال واریزر به پایان رسید.

معین نبی بخش در بازی فینال با درخشش خیره کننده خود زمینه ساز قهرمانی تیمش بود و پس از اتمام مسابقه دو جایزه فردی هم از سوی مسؤولان برگزاری به وی اهدا شد.

✅ کنفدراسیون فوتبال آسیا جدیدترین رده‌بندی لیگ های فوتبال قاره کهن را اعلام کرد که با توجه به این رده‌بندی اعلام شده 2 کشور برتر منطقه شرق و غرب آسیا سهمیه 3+1 می گیرند، در نتیجه فوتبال ایران با قرار گرفتن در رده دوم منطقه غرب آسیا سهمیه 3+1 خواهد داشت؛ بدین ترتیب تیم های پرسپولیس، سپاهان، استقلال به صورت مستقیم در لیگ قهرمانان حضور خواهند داشت و شهر خودرو در پلی‌آف باید حضور پیدا کند.

✅ در ادامه رقابت‌های جام جهانی سنگنوردی ژیامن چین، الناز رکابی ورزشکار اعزامی ایران در نهایت به مقام نوزدهم دست یافت و نمایندگان اسلوونی، کره جنوبی و چین در رده‌های اول تا سوم ایستادند؛ پیش از وی رضا علیپور در ماده سرعت عنوان ششمی را به خود اختصاص داده بود.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان

✅ در ادامه هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، منچستر یونایتد در ورزشگاه اولدترافورد میزبان لیورپول بود و این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید؛ گل‌های این بازی را مارکوس رشفورد در دقیقه 36 برای منچستر و لالانا در دقیقه 85 برای لیورپول به ثمر رساندند.

این اولین تساوی شاگردان کلوپ در این فصل از رقابت‌های لیگ جزیره پس از 8 برد متوالی بود؛ لیورپولی‌ها با وجود این تساوی 25 امتیازی شدند و در صدر جدول قرار دارند و منچستریونایتد هم که حال و روز خوبی ندارد با این تساوی 10 امتیازی شد.

✅ رویس در مسابقه دورتموند و گلادباخ، تک گل بازی را در دقیقه 58 زد، او عامل اصلی در پایان «بحران کوچک» بورسیادورتموند بود؛ ستاره 30 ساله با گلی که نیمه دوم به ثمر رساند، در حقیقت نهمین گل زده خود را به مونشن‌گلادباخی‌ها به ثمر رساند.

طبق اعلام اوپتا، هیچ بازیکنی تا این اندازه آمار گل زده به مونشن‌گلادباخی‌ها را ندارد، رویس که نزد گلادباخی‌ها مطرح شد تا سال 2012 برایش بازی کرد و حتی عنوان بهترین بازیکن سال ژرمن‌ها را کسب کرد، با گلی که دیروز زد، نشان داد بهتر از هر بازیکن دیگری راه گل زدن به تیم سابقش را می‌‌شناسد.

✅ «تیبو کورتوا» شب گذشته گل بدی مقابل مایورکا دریافت کرد، وی در دقیقه 7 روی شوت لاگو جونیور نتوانست واکنش خوبی نشان دهد و گل خورد؛ با این گل، یارانش نتوانستند عقب ماندگی را جبران کرده و از باخت فرارکنند.

براساس اعلام سایت اوپتا،‌ شوت شب گذشته ستاره ساحل عاجی مایورکا، چهاردهمین شوت در چارچوب از ابتدای فصل جاری در مسابقات 9 هفته انجام شده شده بود؛ کورتوا برابر این ضربات در چارچوب، 9 بار تسلیم شده که این آمار ضعیفی برای گلری صاحب نام و مطرح همچون او است.

بر همین اساس وی تنها 36 درصد شوت‌هایی که به  سمتش شده، توانسته مهار کند. کورتوا در تابستان سال 2018 در ازای 35 میلیون یورو از چلسی به خدمت گرفته شد. وی با کهکشانی‌ها تا سال 2024 قرارداد دارد، او در مجموع تاکنون در 44 بازی برای تیم نخست شهر مادرید به میدان رفته و 60 گل دریافت کرده است.

انتهای پیام/63090/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول