اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

انجام 344 پرواز‌ اربعین و انتقال 25 هزار زائر توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران

مقام مسؤول ایران‌ایر گفت: هما از روز آغاز پروازهای اربعین در 12 مهر تا پایان روز 29 مهرماه از 3 فرودگاه 344 پرواز رفت و برگشت به مقصد فرودگاه نجف انجام داد، این آمار در مقایسه با تعداد پروازهای سال گذشته افزایش 440 درصدی داشته است.

انجام 344  پرواز‌ اربعین و انتقال 25 هزار زائر توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران

معصومه اصغرزاده در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: هما تا پایان روز 29 مهر، تعداد 230 پرواز از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره)، 88 پرواز از فرودگاه کرمانشاه و تعداد 26 پرواز از فرودگاه ایلام در مسیر عتبات انجام داده است.

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود: با این تعداد پرواز، بیش از 25 هزار زائر حسینی، در پروازهای رفت و برگشت شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران جابه‌جا شده‌اند.

وی افزود: ایران‌ایر در عملیات انتقال زائران حسینی سال جاری، علاوه بر فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برای اولین بار از دو فرودگاه کرمانشاه و ایلام، پروازهایی را به مقصد فرودگاه نجف اشرف انجام داده است که برای انجام این پروازها از هواپیماهای ایرباس و ATR استفاده کرده است.

اصغرزاده افزود: متوسط کل تاخیر پروازهای عتبات عالیات اربعین امسال تا پایان روز یاد شده، 15 دقیقه بوده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ( 28 دقیقه)، کاهش 53 درصدی داشته است.

وی افزود: در سال گذشته در فاصله زمانی 15 روزه ایام اربعین (23 مهرماه تا 8 آبان سال 97)، تعداد 78 پرواز برای جابه‌جایی زائران حسینی توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از فرودگاه حضرت امام (ره) به دو فرودگاه نجف اشرف و بغداد انجام شد که با توجه به انجام 344 پرواز در فاصله 15 روز ایام اربعین حسینی سال جاری ( 12 مهر تا 29 مهرماه سال 98)، افزایش 440 درصدی در تعداد پروازها داشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول