اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

انجام 400 پرواز اربعین در فرودگاه امام و جابه‌جایی 70هزار زائر/روزی 100 پرواز عتبات داریم

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: از آغاز طرح سفرهای هوایی اربعین تا این لحظه بیش از 400 پرواز اعزام و پذیرش عتبات در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شده است و با این 400 پرواز تاکنون بیش از 70 هزار نفر زائر اعزام و پذیرش شده‌اند.

انجام 400 پرواز اربعین در فرودگاه امام و جابه‌جایی 70هزار زائر/روزی 100 پرواز عتبات داریم

علی رستمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت اعزام و پذیرش زوار اربعین در فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار داشت:‌ پروازهای اربعین حسینی از 17 مهرماه آغاز شد و تا روزهای پس از اربعین نیز ادامه خواهد داشت.‌

وی افزود: از آغاز طرح سفرهای هوایی اربعین تا این لحظه بیش از 400 پرواز اعزام و پذیرش عتبات در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شده است و با این 400 پرواز تاکنون بیش از 70 هزار نفر زائر اعزام و پذیرش شده‌اند.

* رشد 76 درصدی اعزام و پذیرش زوار اربعین در فرو‌دگاه امام

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افزود: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، استقبال زائران اباعبدالله امسال بسیار زیاد بود و اعزام و پذیرش در بخش پروازهای عتبات در طرح سفرهای اربعین ‌نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 76 درصد افزایش داشته است. 

* کاهش 9 درصدی تأخیر پروازهای اربعین در فرو‌دگاه امام

رستمی اظهار داشت:‌ همچنین امسال میزان تأخیرات نسبت به مدت مشابه سال قبل در پروازهای اربعین 9 درصد کاهش داشت.

* آماده‌سازی فرودگاه برای زوار اربعین

وی با بیان اینکه تلاش شد در راستای خدمات‌دهی مناسب به زوار اربعین، آماده‌سازی فرودگاه از قبل انجام شود، افزود: جلسات هماهنگی ارگان‌های مختلف در فرودگاه امام خمینی(ره) برگزار شد و با وجود افزایش دو برابری پروازها، انجام پروازها به صورت روان انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افزود: در گیت گذرنامه و در گیت‌های سپاه و پلیس، تمهیدات ویژه پروازهای اربعین درنظر گرفته‌ایم، همچنین در داخل ترمینال موکبی احیا شده است که در کنار پذیرایی، کارهای فرهنگی، مذهبی و راهنمایی زائر را انجام می‌دهد و شور و حال حسینی در فرودگاه بین زائران به وجود آورده است.

وی افزود: امسال با توجه به افزایش پروازها و استقبال زوار از سفر زیارتی اربعین، معمولاً از ‌کشورهای دیگر نظیر کشورهای اروپایی و آسیایی هم زائر به فرودگاه امام خمینی (ره) می‌آیند و از این فرودگاه به نجف و بغداد سفر می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ادامه داد: همچنین در داخل کشور، زوار استان‌هایی که پروازهای حج ندارند‌معمولاً ‌از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به عراق اعزام می‌شوند.

* انجام روزانه 100 پرواز عتبات در فرودگاه امام و اعزام و پذیرش 15هزار زائر

رستمی افزود: روزانه 50 پرواز رفت‌ و 50 پرواز برگشت عتبات در فرودگاه امام خمینی(ره) انجام می‌شود و به طور متوسط هر روز بیش از 15 هزار نفر اعزام و پذیرش زوار اربعین داریم. 

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در تشریح آمار تجمیعی پروازهای فرودگاه امام به مقصد عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی (ع) ‌گفت: از تاریخ 1398/07/17 تا 1398/07/22 ‌میزان بار خروجی‌ زوار 218197 کیلوگرم و میزان بار ورودی 228199 کیلوگرم جمعاً 446396 بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول