اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

دریافت بیش از 1300 مورد شکایت مردمی از واحدهای صنفی سمنان

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از گزارش افزون بر یک‌هزار و 300 مورد شکایت مردمی در خصوص تخلفات واحدهای صنفی در این استان خبر داد.

دریافت بیش از 1300 مورد شکایت مردمی از واحدهای صنفی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی یحیایی ظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان سمنان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری، یک‌هزار و 339 مورد شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات از طریق ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز ادارات نمایندگی‌های شهرستان‌های تابعه اخذ شده که یک‌هزار و 172 مورد مربوط به بخش کالا و مابقی مربوط به خدمات است.

وی با بیان اینکه 556 مورد از شکایات ثبت‌شده در سامانه از سوی ناظران افتخاری دریافت شده است، اضافه کرد: با بررسی‌ها و بازرسی‌های انجام‌شده، 100 درصد گزارش‌های واصله و گزارش متخلف، قابل‌پیگیری تشخیص داده شد که از مجموع شکایات، 963 مورد گزارش به‌صورت تلفنی، 33 گزارش حضوری و مابقی نیز به‌صورت کتبی ارسال شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: از مجموع این شکایات دریافتی، تعداد 864 تخلف صنفی شناسایی و تشکیل پرونده شد که برای بررسی و سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

یحیایی با بیان اینکه گران‌فروشی و تقلب از بیشترین موارد تخلف در شکایات مردمی است، خاطرنشان کرد: تعداد شکایات دریافتی در این مدت در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته حدود چهار درصد و تعداد پرونده‌های تنظیم‌شده 23 درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: هم استانی‌ها می‌توانند شکایات و گزارشات خود را اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورت‌حساب، عرضه و فروش کالای قاچاق به شماره 124 سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

ثبات در بازار برقرار است

حشمت‌الله عسگری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان سمنان با بیان اینکه دبیرخانه عدم اجرای مصوبات را در فواصل برگزاری جلسات پیگیری و گزارش کند، اظهار کرد: ستاد تنظیم بازار نسبت به برخورد با متخلفان کوتاهی نکنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تعزیرات حکومتی نیز به‌صورت جدی‌تر پیگیری کند.

وی تصریح کرد: کاهش قیمت خبر خوبی برای مردم است و در سال گذشته شاهد افزایش نابجا افزایش برخی از کالا بودیم؛ در این راستا، شاهدیم گوشت قرمز و مرغ موردنیاز مردم به قیمت تعدیل‌شده در بازار توزیع می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان اضافه کرد: ثبات در بازار برقرار بوده و این روند استمرار یابد؛ می‌طلبد از سوی ستاد تنظیم بازار پیگیری دقیق و مستمر صورت گیرد.

عسگری اضافه کرد: در خصوص وضعیت جوجه ریزی اقدامات خوبی تاکنون انجام شده که امید است نیازی به ورود دولت به بازار نباشد.

وی بیان کرد: کمبود شکر در بازار بررسی‌شده و اقدامات لازم نسبت به تأمین شکر موردنیاز در بازار صورت گیرد؛ نقش محوری اتاق اصناف در جلسه تنظیم بازار استان باید پررنگ‌تر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: کانکس‌ها برای رسیدگی و بررسی شکایت‌ها مردمی استقرار یابد تا مردم بتوانند با دسترسی آسان نسبت به پیگیری مسائل و مشکلات مربوط به بازار اقدام کنند.

عسگری اضافه کرد: فرمانداران در شهرستان‌ها به‌طور دقیق و مستمر وضعیت بازار را رصد کنند. قیمت غذای رستوران‌ها نیز بررسی شود تا نرخ‌ها با مواد اولیه استفاده‌شده متناسب باشد؛ همچنین یکسان‌سازی قیمت‌ها در رستوران‌های گردشگری با سایر رستوران‌ها صورت پذیرد.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول