اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تخلفات صنفی در استان سمنان 67 درصد افزایش یافت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از ثبت بیش از دو هزار و 400 تخلف صنفی در استان خبر داد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 67 درصد رشد داشته است.

تخلفات صنفی در استان سمنان 67 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، بهروز اسودی صبح امروز در حاشیه بازدید از چند واحد صنفی در استان سمنان اظهار کرد: در 6 ماه ابتدایی امسال و طی بازرسی از واحدهای صنفی، تعداد دو هزار و 422 تخلف محرز شده که این رقم در مقایسه با سال گذشته 67 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به رشد 13 درصدی بازرسی‌های صورت گرفته در این مدت افزود: به‌منظور پایش وضع بازار کالا و خدمات به‌ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها؛ افزون بر 29 هزار و 600 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان در قالب طرح‌های مختلف انجام گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: در این بازرسی‌ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری سازمان صنعت، معدن و تجارت به‌صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شده است، دو هزار و 25 مورد پرونده تخلف ثبت شد.

اسودی ادامه داد: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق ... به ارزش ریالی بالغ بر 180 میلیارد ریال کشف شده که در مقایسه با سال گذشته از نظر ارزش ریال حدود 23 درصد و از نظر تعداد پرونده 72 درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: رصد و پایش مستمر بازار، کنترل قیمت‌ها، نظارت بر توزیع کالا و نحوه عرضه خدمات برای امیدآفرینی و اعتمادبخشی و رفع دغدغه‌های مردم در تأمین مایحتاج روزمره زندگی و تأکید مؤکد بر توانمندی‌های اقتصادی و تولیدی کشور در جهت تهیه کالاهای اساسی و نیز پر بودن انبارهای استراتژیک را از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان صمت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تأکید کرد: با انسجام ظرفیت‌های ستادی و پرسنلی موجود و بهره‌مندی از توان کارشناسان و بازرسان مجرب و کارآزموده، همراه با فعال‌سازی ناظران افتخاری و تعامل سازنده با سایر دستگاه‌های نظارتی و ادارات ذی‌ربط از طریق برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی و انجام بازرسی‌های نوبه‌ای بیشتر از حد بضاعت و توان، مقتدرانه در مبارزه و برخورد قاطعانه با قاچاقچیان، محتکران و گران‌فروشان اقدامات عملی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول