اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

لیبی|ادعای نیروهای حفتر درباره ساخت قایق‌های تندرو جنگی

یک منبع نظامی در «ارتش ملی لیبی» تحت فرمان ژنرال «خلیفه حفتر» از ساخت قایق تندرو جنگی خبر داد.

لیبی|ادعای نیروهای حفتر درباره ساخت قایق‌های تندرو جنگی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع نظامی در «ارتش ملی لیبی» مدعی شد که توانسته‌اند قایق‌های تندرو جنگی با قابلیت حمل ۲۵ نیرو به همراه مهمات و سلاح، تولید کنند.

این منبع در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک افزود که ۲۰ قایق تندرو جنگی تولید کرده‌اند که قادر است ۲۵ نیرو را به همراه سلاح و مهمات حمل کند.

به گفته این منبع، اداره تحقیقات و تولیدات نظامی با همکاری نیروی دریایی و حمایت خلیفه حفتر موفق شده این قایق‌ها را که قابلیت حمل سلاح‌های سبک و متوسط را دارند، تولید کند.

وی مدعی شد که این قایق‌ها در حضور فرمانده نیروهای دریایی و مدیر اداره تحقیقات و تولیدات نظامی در سطح دریا آزمایش شده است و سرعت این قایق‌ها به ۳۰ گره دریایی (حدود ۵۵ کیلومتر بر ساعت) می‌رسد.

نیروهای وفاق ملی پایگاه‌های جدیدی در محور عین‌زاره تصرف کردند

نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» روز یکشنبه(دیروز) گزارش دادند که حمله زمینی گسترده‌ای علیه نیروهای حفتر انجام داده و چند پایگاه جدید را تصرف کرده‌اند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که نیروهای برکان الغضب وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی در محور عین زاره واقع در جنوب طرابلس پایتخت لیبی پیشروی کرده و جاده الأبیار و جامع طیبه را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

سرهنگ «جمال التریکی» از فرماندهان گردان المرسی در این باره گفت که نیروهای ما چند پایگاه جدید در محور عین زاره را به کنترل خود درآورده‌اند.

بر اساس این گزارش، پیشروی نیروهای برکان الغضب در محور الطویشه در طرابلس نیز مشاهده شده است.

از سوی دیگر یگان مبارزه با تروریسم وابسته به دولت وفاق ملی هدف قرار گرفتن یکی از مقرهای این یگان با یک پهپاد اماراتی متعلق به نیروهای حفتر+ را محکوم کرد.

نیروهای حفتر از بیش از ۶ ماه قبل حملات به طرابلس را با هدف تصرف این شهر آغاز کرده‌اند اما با مقاومت شدید نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» مواجه شده و هنوز موفق نشده‌اند به داخل شهر نفوذ کنند.

از زمان سقوط «معمر القذافی» رهبر سابق لیبی در اواخر سال ۲۰۱۱، این کشور از دودستگی شدید در نهادهای دولتی در شرق و غرب رنج می‌برد و دو دولت یکی در غرب به ریاست «فائز السراج» وجود دارد که در سطح بین‌الملل به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت شرق لیبی و مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر فرمانده ارتش شرق لیبی نیز به آن وابسته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول