اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

درخواست لیبی از چین برای تحقیق درباره فروش پهپاد به امارات

دولت وفاق ملی لیبی از چین خواست تا درباره فروش پهپاد‌هایی به امارات که در حملات اخیر نیروهای حفتر به طرابلس مورد استفاده قرار گرفته‌اند، تحقیق کند.

درخواست لیبی از چین برای تحقیق درباره فروش پهپاد به امارات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فائز السراج» در بیانیه‌ای اعلام کرد که از چین درباره فروش پهپاد به امارات که در حمله به طرابلس مورد استفاده قرار می‌گیرد، درخواست تحقیق کرده است.

در این بیانیه آمده است که وزارت خارجه دولت لیبی نامه‌ای به کاردار سفارت چین ارائه و در آن درخواست کرده است که درباره فروش این پهپادها به امارات تحقیق کند.

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، کاردار سفارت چین نیز بر تمایل کشورش به عنوان عضو دائم شورای امنیت برای پیگیری پایبندی کشورها به قطعنامه‌های شورای امنیت و علاقه‌مندی چین برای تحکیم روابط با لیبی تأکید کرد.

وزارت خارجه لیبی همچنین آورده است که در نامه مذکور بر اهتمام به آغاز رایزنی‌ها درباره پایبندی کشورها به قطعنامه‌های شورای و اینکه نقض این قطعنامه‌ها نقض منشور سازمان ملل است، اشاره شده است.

سپتامبر گذشته دولت وفاق ملی شکوائیه‌ای علیه امارات به شورای امنیت ارائه و آن را به حمایت از تلاش‌های مربوط به کودتا علیه دولت مشروع لیبی متهم کرد.

دولت وفاق ملی اواخر سپتامبر گذشته اعلام کرد که پهپادهای اماراتی در حمایت از نیروهای حفتر، اهداف غیرنظامی و حیاتی در شهر سرت واقع در ۴۵۰ کیلومتری شرق طرابلس را بمباران کردند.

نیروهای حفتر از بیش از ۶ ماه قبل حملات به طرابلس را با هدف تصرف این شهر آغاز کرده‌اند اما با مقاومت شدید نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» مواجه شده و هنوز موفق نشده‌اند به داخل شهر نفوذ کنند.

از زمان سقوط «معمر القذافی» رهبر سابق لیبی در اواخر سال ۲۰۱۱، این کشور از دودستگی شدید در نهادهای دولتی در شرق و غرب رنج می‌برد و دو دولت یکی در غرب به ریاست «فائز السراج» وجود دارد که در سطح بین‌الملل به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت شرق لیبی و مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر فرمانده ارتش شرق لیبی نیز به آن وابسته است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول