اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ظرفیت تولیدسالانه آذرآب 30 هزارتن است/ افت تولید شرکت در نیمه نخست امسال

استاندار استان مرکزی گفت: در شرکت آذرآب سالانه 30 هزار تن سفارش داریم، اما متاسفانه در 6 ماهه اول امسال میزان تولید تنها هزار و 290 تن تولید شرکت بوده است.

ظرفیت تولیدسالانه آذرآب  30 هزارتن است/ افت تولید شرکت در نیمه نخست امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سیدعلی آقازاده صبح امروز در نشست اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی اظهار کرد: حقوق کارگران هپکو تا 31 شهریورماه پرداخت شده است و حقوق کارگران شرکت آذرآب تا پایان مهرماه 2.5 ماه معوق است که در تلاش هستیم حقوق کارگران را زودتر پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد: ماهیت شرکت آذرآب با هپکو متفاوت است، در شرکت آذرآب سالانه 30 هزار تن سفارش داریم، اما متأسفانه در 6 ماهه اول امسال میزان تولید تنها هزار و 290 تن تولید شرکت بوده است.

استاندار استان مرکزی بیان داشت: باید با اتحاد و انسجام زودتر مشکل سهامدار و مدیریت و اختلافات داخلی درون آذرآب را رفع کنیم.

آقازاده گفت: در هپکو در حال حاضر تولید و مشتری نیست، اما در آذرآب هم سفارش و هم مشتری نقد وجود دارد.

وی بیان داشت: واگذاری هپکو و آذرآب به بخش خصوصی با ایراداتی همراه بوده که امروز موجب بروز این مشکلات شده است.

استاندار استان مرکزی گفت: از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهش داریم یک نماینده ویژه برای پیگیری امور آذرآب در استان انتخاب کنند تا با دستگاه‌های مرتبط در تهران هماهنگ شده و سریع‌تر سهام بانک کشاورزی که نتوانسته خوب بنگاه‌داری و مدیریت کند، را تعیین تکلیف و ظرف یک ماه آینده مشکلات را برطرف کند.

آقازاده بیان داشت: باید حقوق معوقه کارکنان را هرچه سریع‌تر پرداخت کرد تا کارگران دلگرم به کار شوند، چراکه شرکت آذرآب با مشکل نقدینگی مواجه نیست.

وی اظهار داشت: نرخ بیکاری در تابستان امسال ۸.۳ درصد و در بهار همین سال ۸.۴ بوده و این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری در۶ ماهه امسال ۸.۳۵ درصد بوده باشد که بیش از یک درصد در کاهش نرخ بیکاری استان رشد ایجاد شده است. 

استاندار استان مرکزی در خصوص تسهیلات استان مرکزی  تصریح کرد: سال گذشته سهم تسهیلات استان هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان بوده که در پایان سال به حدود هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید که افزایش ۲۵ درصدی را در تسهیلات مصوب به همراه داشته است.

آقازاده ادامه داد: همچنین در ۶ ماهه امسال بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و در صورت تداوم این روند سهم تسهیلات استان تا پایان سال به حدود ۲هزار میلیارد تومان نیز خواهد رسید.

وی افزود: سال ۹۲ از لحاظ فضای کسب و کار استان در رتبه سیزدهم و اکنون به رتبه ششم ارتقا پیدا کرده که این رشد و ارتقا به همت کارآفرینان، تولیدکنندگان و کارگران ایجاد شده است.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه میزان صادرات غیرنفتی استان تا روز گذشته ۶۰۳ میلیون دلار بوده است، بیان کرد: میزان صادرات تا روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد از لحاظ ارزی افزایش داشته و امیدواریم به‌رغم تمام فشارها و تحریم‌ها بتوانیم بالاتر از میزان سال گذشته صادرات داشته باشیم.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول