اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

تغییر ۳۱۳ نام خانوادگی در خراسان شمالی

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی گفت: ۱۸۵ مورد تغییر نام و ۳۱۳ مورد تغییر نام خانوادگی در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ در خراسان شمالی انجام شد.

تغییر ۳۱۳ نام خانوادگی در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی ثبت‌احوال خراسان شمالی، علی زاهدی نیا اظهار کرد: طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۱۶ موردتقاضا برای تغییر نام به ادارات ثبت‌احوال استان رسیده که از این تعداد با ۱۸۵ مورد آن موافقت شده است.

وی در ادامه گفت: از این تعداد افزون بر ۴۰ درصد تغییر نام‌های انجام‌گرفته در سال جاری به اسامی مذهبی بوده است، همچنین در ۶ ماهه اول سال جاری ۳۱۳ مورد تقاضای تغییر نام خانوادگی داشتیم که با همه آنها موافقت شد.

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی در ادامه بیان داشت: در ۶ ماهه اول سال گذشته ۲۰۴ مورد درخواست تغییر نام داده‌شده بود که با ۱۷۶ مورد آن موافقت و ۲۶۱ مورد نیز تقاضای تغییر نام خانوادگی شده بود که با همه این تقاضاها موافقت شده است.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد ۱۸۵ مورد تغییر نام موافقت شده در ابتدای سال جاری، تعداد ۱۲۲ موردتقاضا از طریق کمیته نام استان، ۴۳ مورد از طریق هیات های حل اختلاف ادارات انجام و بررسی‌شده و ۲۰ مورد نیز از محاکم قضائی ارجاع شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان خاطرنشان کرد: بررسی پرونده‌ها و درخواست‌ها در ادارات ثبت‌احوال و هیات های حل اختلاف باعث شده تا میزان پرونده‌های واصل‌شده به محاکم قضائی بسیار کاهش یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول