اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

8 هزار و 666 ولادت در زنجان ثبت شده است

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: در نیمه نخست سال‌جاری تعداد 8 هزار و 666 نوزاد در زنجان متولد شده است.

8 هزار و 666 ولادت در زنجان ثبت شده است

سید علی شفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ثبت وقایع چهار گانه حیات به صورت مستمر توسط ثبت احوال استان زنجان انجام می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه ولادت ثبت شده در زنجان در 6 ماهه گذشته از سال‌جاری برابر با 8 هزار و 666 واقعه است، عنوان کرد: تعداد ولادت ثبت شده تا یک سال پس از وقوع در زنجان 8 هزار و 630 واقعه است.

وی اضافه کرد: درصد ثبت در مهلت به ثبت تا یک سال برابر 99.64 درصد است، بیان کرد: تعداد ولادت ثبت شده در مهلت قانونی در سال‌جاری برابر با 8 هزار و 599 واقعه است.

شفیعی با اشاره به اینکه در سال جاری روزانه به صورت میانگین برابر با 46 واقعه ولادت ثبت شده است، عنوان کرد: به طور تقریبی هر یک ساعت دو واقعه ولادت در زنجان ثبت شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه تعداد موالید پسر در 6 ماهه سال‌جاری برابر با 4 هزار و 358 وقعه است، ادامه داد: تعداد موالید دختر نیز در این ایام در زنجان برابر با 4 هزار و 3568 واقعه است.

 

* نسبت جنسی دختران و پسران 101 است

وی نسبت جنسی دختران و پسران را در سال‌جاری 101 اعلام کرد و گفت: این بدان معنا است که به ازای ولادت هر 100 دختر، تولد 101 پسر در زنجان به ثبت رسیده است.

شفیعی تعداد موالید شهری را در سال‌جاری 5 هزار و 682 نوزاد اعلام کرد و افزود: از این تعداد 2 هزار و 846 ولادت پسران و 2 هزار و 836 ولادت دختر بوده است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه در سال‌جاری یک هزار و 512 ولادت پسر و یک هزار و 472 ولادت دختر در مناطق روستایی ثبت شده است، گفت: در سال‌جاری 2 هزار و 984 ولادت در روستاهای زنجان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه فاطمه، زهرا و حلما اسامی منتخب در سال‌جاری از سوی والدین برای نوزادان دختر است، گفت: برای پسران نیز امیرعلی، ابوالفضل و حسین نیز مورد توجه و منتخب والدین است.

شفیعی بیان اینکه در سال‌جاری 319 ولادت حاصل از چندقلوزایی در زنجان ثبت شده است، افزود: از این تعداد 147 واقعه دوقلوزایی، هفت واقعه سه قلوزایی و یک واقعه چهارقلوزایی است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان خاطر نشان کرد: بیشتر ولادت‌ها در 6 ماهه نخست سال‌جاری متعلق به مادران گروه سنی 25 تا 29 سال بوده که با 27.5 درصد بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/73009/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول