اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

همسر شهید مدافع حرم: بانوی ایرانی، باید الگویی برای تمام کشورها جهان باشد

همسر شهید مدافع حرم گفت: آن دسته از افرادی که می‌گویند اربعین جایی برای زن نیست، باید بدانند که از دامن زن مرد به معراج می‌رود و مرد و زن فرقی ندارد، باید همه با بصیرت و با در دست داشتن پرچم ولایت حرکت کنیم اما غافل هم نشویم که زنان بخصوص بانوی ایرانی، باید الگویی برای تمام کشورهای جهان باشد.

همسر شهید مدافع حرم: بانوی ایرانی، باید الگویی برای تمام کشورها جهان باشد

همسر شهید مسلم خیزاب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، با تأکید بر گرامیداشت ایام اربعین حسینی، به بیان نقش زن در جامعه اسلامی با الگو گیری از حضرت زینب (س) پرداخت و اظهار کرد: شعر و شعار «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود» تنها یک شعار متعلق به واقعه تاریخی خاص نیست بلکه چراغ هدایت جوامع است و اساساً عنصر اصلی کار فرهنگی، زنان یا بهتر بگویم مادران هستند همان‌طوری که امام خمینی (ره) می‌فرماید «قرآن انسان‌ساز است و زنان هم انسان‌ساز هستند».

همسر شهید مدافع حرم ادامه داد: زن شیعه باید شهیدپرور باشد درست مثل حضرت زینب و رباب (س) چراکه «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» است و کربلا، قاسم و عون و جعفر و علی‌اکبر می‌خواهد و دامان مادر و مهر همسر می‌تواند انسان‌سازی کند و آدم خاکی را به معراج برساند.

وی تصریح کرد: نقش پررنگ زنان در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و همچنین بزرگداشت روزهایی همانند اربعین و به‌ویژه پیاده‌روی اربعین، می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد تا به دشمنان ثابت کنیم اگرچه ما زنان در میادین جنگ نمی‌توانیم حضور پیدا کنیم ولی هرگز نمی‌گذاریم این اعلم روی زمین بماند.

همسر شهید مسلم خیزاب ابراز داشت: اگر شهدا عزیزند که عزیزترین هستند و اگر گرامی‌اند که گرامی‌ترین هستند، باید هدف و راهشان را ادامه داد، اگر رفتند و راه‌ها را باز کردند اما قدر ندانستیم، نمک‌نشناسی کرده‌ایم، اما این حضور با بصیرت مردم در تظاهرات اسلامی و حضور در میدان‌های فضایل الهی مانند پیاده‌روی اربعین و بزرگداشت چنین ایام مهمی نشان می‌دهد که ما در مقابل طوفان تبلیغاتی دشمن، یاد شهدا را زنده نگه‌داشته‌ایم و نمک‌نشناسی نکرده‌ایم که این کار، کمتر از شهادت نیست.

وی با تأکید بر اهمیت بزرگداشت روزهایی چون ایام اربعین و مراسماتی همچون پیاده‌روی اربعین حسینی، متذکر شد:  پیاده‌روی اربعین کار بسیار بزرگی است که باید قدر بدانیم اما آن دسته از افرادی که می‌گویند زن نباید حضور اجتماعی و مؤثر در رویدادهای مختلف فرهنگی اجتماعی و مذهبی داشته باشد، باید بدانند که از دامن زن مرد به معراج می‌رود و مرد و زن فرقی ندارد؛ باید همه با بصیرت و با در دست داشتن پرچم ولایت حرکت کنیم اما غافل هم نشویم که بانوی ایرانی باید الگویی برای تمام کشورها باشد و تا حد امکان مواردی که یک زن مسلمان، بخصوص شیعه باید رعایت کند را انجام بدهد.

همسر شهید مدافع حرم خاطرنشان کرد: بهتر است در مراسماتی که دشمن از آن حذر دارد و جنبه ظهور و بروز اعتقادات را دارد، همچون پیاده‌روی اربعین، خانوادگی شرکت کرده و مانند حضرت زینب (س)، نقش‌آفرین باشیم؛ هدف نباید فقط پیاده‌روی باشد و باید در کنار این پیاده‌روی، کار فرهنگی انجام داد و با دادن هدیه‌های کوچک به کودکان عراقی، واقعاً بامعرفت در این مسیر قدم برداشت.

وی در پایان بیان داشت: از آقا امام حسین (ع) بخواهیم که تمام بدی‌ها و زنگارهای را از درون ما پاک کند و برگردیم؛ فقط هدف کربلا رفتن نباشد چراکه شمر هم کربلا رفته بود، بنابراین باید شمر درون خود را از بین ببریم و برگردیم.

انتهای پیام/63106/هـ30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول