اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

توطئه دشمن در عراق با حضور میلیونی باطل شد

امام‌جمعه بادرود گفت: هدف دشمن از اغتشاشات در عراق تفرقه میان دو ملت ایران و عراق بود که به گفته مقام معظم رهبری دل‌های ملت ایران و عراق به واسطه اهل‌بیت متصل به یکدیگر است و توطئه دشمنان با حضور میلیونی مردم نقش بر آب شد.

توطئه دشمن در عراق با حضور میلیونی باطل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بادرود اظهار کرد: راهپیمایی اربعین که این روزها جهان اسلام را معطر کرده نه‌ تنها کشورمان را که جهان اسلام نیز رنگ و بوی حسین بن علی را به خود گرفته و این دقیقاً همان تعظیم شعائر الهی است

امام‌جمعه بادرود افزود: این حضور در راهپیمایی اربعین مردمی‌ترین راهپیمایی جهان است که فقط با یک شعار «لبیک یا حسین» و با اشک بر امام حسین از نجف تا کربلا را با پای پیاده آن‌هم عاشقانه و خالصانه انجام می‌دهند؛ راهپیمایی اربعین علاوه بر اینکه مردم را به عبادت و بندگی و توحید و تقوا و انسانیت شجاعت و شهامت و مردانگی و نترسیدن از استکبار جهانی دعوت می‌کند، خود این راهپیمایی یک مانور سیاسی است.

وی ادامه داد: ببینید اگر همه عالم جمع شوند و بخواهند یک چنین اجتماعی را تشکیل دهند با همه پول و دلارهای خود هرگز نمی‌توانند چنین اجتماعی را به وجود آورد پس نتیجه اینکه این اجتماع اربعینی مخصوص امام حسین (ع) است و دعوت به ندای مظلومیت امام حسین (ع) و زمینه‌ساز ظهور حکومت امام زمان (عج) است.

قاسمی اذعان کرد: راهپیمایی اربعین دستاوردهای اجتماعی و سیاسی مختلفی را در پی دارد، اولین دست آورد این قیام، معرفی فرهنگ عاشورا به جهان به‌ عنوان نسخه شفابخش معضلات و بحران‌های بشری و تغییر نگاه در افکار عمومی جهان و دومین اثر آن خنثی شدن تبلیغات سوء دشمنان نسبت به تفکرات و رفتار شیعیان و توسعه فرهنگ اسلام اصیل در مقابل اسلام آمریکایی در جهان و رشد اسلام‌خواهی در بستر فرهنگ اربعین است.

امام‌جمعه بادرود افزود: سومین دستاورد این راهپیمایی عینیت بخشیدن به آموزه‌های اصیل اسلامی در عرصه هم‌بستگی و وفاق اجتماعی و چهارم ایجاد زمینه مناسب برای وحدت و یکپارچگی جهان تشیع در موضع‌گیری‌های جهانی و تأثیرگذاری بر آن‌ها با شکل‌گیری امت واحده اسلامی است.

وی به اغتشاش حدود سه هفته عراق اشاره کرد و گفت: در این جریان حدود 100 نفر کشته و بیش از چند هزار نفر مجروح شدند که حقیقتاً خبر تلخی برای جهان اسلام بود و در این حادثه معترضان خواسته‌هایی داشتند که به تعبیر مسؤولان عراقی خواسته به‌حق بود که می‌توان به مسأله اصلاح امور اداری و اعتراض به مسأله بیکاری و اعتراض به قطع آب و برق اشاره کرد.

قاسمی گفت: مسؤولان عراقی قول دادند که اوضاع بهتر خواهد شد ضمن اینکه باید بگویم که اصل اعتراضات ریشه درجایی دیگر داشت و دشمنان مردم عراق از این فرصت سوءاستفاده کردند و سوار بر موج شدند و به دنبال اهداف شوم خود بودند.

امام‌جمعه بادرود خاطرنشان کرد: یکی از اهداف شوم دشمنان در جمع معترضان تحت‌الشعاع قرار دادن اربعین امام حسین (ع) بود که مردم را بترسانند که به فضل الهی این توطئه دشمنان ناکام ماند و امروز می‌بینید که از همه جای دنیا به کربلا می‌آیند و تعداد زائران ایرانی حداقل چند برابر شده است.

وی ادادمه داد: هدف دیگر دشمن از این اغتشاشات تفرقه میان دو ملت ایران و عراق بود که مقام معظم رهبری فرمودند که ایران و عراق دو ملتی هستند که دل‌ها و جان‌هایشان به‌واسطه اهل‌بیت متصل به یکدیگرند و روزبه‌روز هم این اتصال بیشتر می‌شود و هیچ‌کس هم نمی‌تواند این دو ملت را از هم جدا و توطئه دشمنان را نقش بر آب شد.

قاسمی گفت: سومین هدف دشمن نگرانی از پیوند خوردن ملت عراق با محور مقاومت و از طرفی انتقام از برخی مسؤولین عراقی بود که قاطعانه مسؤولین عراقی در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی و آمریکا ایستادند بنابراین آن‌ها با اغتشاشات خواستند انتقام بگیرند که به فضل الهی به هیچ‌یک از اهدافشان نرسیدند.

 امام‌جمعه بادرود بیان کرد: از جمله مسائلی که موجب مسرت مردم ما در سراسر کشور شد، دستگیری یکی از عناصر خودفروخته و ضدانقلاب به نام "روح‌الله زم" بود؛ خداوند پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه را یاری کرد تا این جرثومه کثیف از سرشاخه‌های سراب رسانه‌ای دشمن و جنگ ‌روانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بود این‌گونه ذلیلانه دستگیر و گرفتار شود.

وی با تقدیر ویژه از سپاه پاسداران‌ همیشه سرافراز اسلام بالاخص سربازان گمنام اطلاعات سپاه خطاب به آنان گفت: باوجود شما عزیزان است که ملت بزرگوار ایران اسلامی احساس آرامش و امنیت می‌کند و دشمنان احساس ترس و یأس و ناامیدی می‌کنند.

انتهای پیام/63025/ک30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول