اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأخیر در بازگشت شهروندان قرقیزستان از سوریه و عراق

معاون رئیس کمیته امنیت ملی قرقیزستان اظهار داشت: اقدامات برای شناسایی شهروندان قرقیز در اردوگاه‌ها و زندان‌های سوریه ادامه دارد اما مشکلاتی در مذاکرات با دولت عراق پیش آمده است.

تأخیر در بازگشت شهروندان قرقیزستان از سوریه و عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «میرلان تورگون بیک‌اف» معاون رئیس کمیته امنیت ملی قرقیزستان در نشست گروه کاری بازگرداندن اتباع این کشور از عراق و سوریه اظهار داشت: اقدامات برای شناسایی شهروندان قرقیز در اردوگاه‌ها و زندان‌های سوریه ادامه دارد اما مشکلاتی در مذاکرات با دولت عراق پیش آمده است.

معاون رئیس کمیته امنیت ملی قرقیزستان گفت: گروه کاری به ریاست «جنیش رزک‌ا‌ف» معاون نخست وزیر تمام اقدامات لازم در این زمینه را انجام می‌دهد.

وی افزود: در حال حاضر 500 شهروند قرقیز در اردوگاه‌ها و زندان‌های سوریه قرار دارند که به دلیل تحولات در «بغداد» مذاکرات با دولت عراق متوقف شدند.

این در حالی است که دیگر کشورهای آسیای مرکزی از جمله قزاقستان، ازبکستان و تاجیکستان عملیات‌هایی برای بازگشت اتباع خود از مناطق جنگی خاورمیانه انجام دادند اما قرقیزستان هنوز در مرحله مذاکرات با دولت‌های سوریه و عراق قرار دارد.

پیش از این دولت قرقیزستان از بازگشت 70 کودک قرقیز از عراق در ماه سپتامبر خبر دادند اما این اقدام صورت نگرفت.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول