اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

جواهری پنهان در دل دریاچه ارومیه/ لزوم جلوگیری از فروش آرتمیای خام به چین

رئیس دانشگاه ارومیه گفت: باید آرتمیا در داخل کشور عمل‌آوری شده تا از فروش آرتمیای خام به چین جلوگیری شود.

جواهری پنهان در دل  دریاچه ارومیه/ لزوم جلوگیری از فروش آرتمیای خام به چین

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، رحیم حب‌نقی امروز در نشست نقد و بررسی عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: بی‌شک دانشگاه‌های دولتی مراکز استان‌ها در قبال مسائل جامعه مسوولیت داشته و باید درگیر آن باشند و بنابراین دانشگاه ارومیه از سال ۹۲ وارد بررسی مشکلات و مسائل دریاچه ارومیه شد.

وی افزود: علاوه بر آن، پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه در دانشگاه ارومیه راه‌اندازی شد تا در زمینه احیای دریاچه ارومیه فعالیت کند.

رئیس دانشگاه ارومیه تاکید کرد: دانشگاه ارومیه ظرفیت بسیار مناسبی در رشته آب و منابع طبیعی داشته و باید از ظرفیت این دانشگاه در راستای احیای دریاچه ارومیه بهره برد.

وی گفت: دانشگاه ارومیه پس از ۶ سال، فعالیت‌های بسیاری در پایش و طرح کاهش ۴۰ درصدی آب کشاورزی انجام داده و در این موضوع تجربیات بسیاری کسب کرده و آمادگی دارد که این تجربیات را در اختیار نهادهای مسوول قرار دهد.

پناهی با اشاره به اینکه دریاچه ارومیه به عنوان گنجی که برای معیشت و‌ اقتصاد جامعه نقش اساسی دارد افزود: دریاچه نمک یوتای آمریکا به عنوان دریاچه مشابه دریاچه ارومیه، سالانه به میزان ۲ میلیارد دلار از محل آرتمیا، نمک و گردشگری درآمد دارد بنابراین اگر برخورد علمی با دریاچه ارومیه نیز شود می‌توان از ظرفیت این دریاچه نیز استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه آرتمیا گنج بی‌پایان دریاچه ارومیه است اظهار کرد: اگر آرتمیا، عمل‌آوری شود هر کیلو از آن ۲۰۰ دلار فروخته شده و در این صورت نیز آرتمیای خام به کشور چین فروخته نمی‌شود.

حب‌نقی با اشاره به راه‌اندازی مرکز آینده‌پژوهی دریاچه ارومیه در آینده نزدیک افزود: بی‌تردید دانشگاه ارومیه به لحاظ مدیریت علمی آن، آمادگی ۱۰۰ درصدی دارد و باید از ظرفیت دانشگاه ارومیه در این زمینه استفاده کرد.

انتهای پیام/۶۱۰۲۴/م/ر/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول