اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

دانشگاه‌ها باید تمرکز بیشتری بر فعالیت نخبگان داشته باشند

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: با افرادی که پیشرفت های علمی کشور را انکار می کنند و برخی دیگر که به دلالی نخبگان می پردازند باید به شدت برخورد شود از طرفی باید همه مراکز علمی تمرکز بیشتری بر روی فعالیت نخبگان داشته باشند.

دانشگاه‌ها باید تمرکز بیشتری بر فعالیت نخبگان داشته باشند

فرهاد یزدان دوست رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه همه پیشرفت های کشور مربوط به بعد از انقلاب اسلامی است، گفت: پیشرفت‌های علمی ایران در حوزه فناوری های نوین بسیار ارزنده است چراکه در زمینه های نانو تکنولوژی، بایو تکنولوژی، صنایع هوا فضا و انرژی هسته ای جایگاه خوبی در میان سایر کشورها داریم و در واقع جزء ۱۰ کشور اول در پیشرفت علم و فناوری هستیم.

* دیدار مقام معظم رهبری با دانشگاهیان باعث افزایش انگیزه دانشجویان می‌شود

وی افزود: دیدار مقام معظم رهبری با دانشگاهیان و به خصوص نخبگان باعث یک جهش علمی می شود به طوری که دانشجویان پس از این ملاقات ها تا مدت ها از انگیزه بالایی برخوردارند و همچنین اعضای هیأت علمی دانشگاه ها نیز بواسطه نخبگان انرژی و پتانسیل مضاعفی در تدریس و تحقیقات علمی پیدا می کنند.

* باید دانشگاه ها تمرکز بیشتری بر روی فعالیت نخبگان داشته باشند

یزدان دوست درباره اینکه بعضی از افراد به دلالی نخبگی می پردازند، تصریح کرد: من معتقدم با افرادی که پیشرفت‌های علمی کشور را انکار می کنند و برخی دیگر که به دلالی نخبگان می پردازند باید به شدت برخورد شود از طرفی باید همه مراکز علمی و دانشگاه ها تمرکز بیشتری بر روی فعالیت نخبگان داشته باشند.

* پشتیبانی از دانشجویان سرعت پیشرفت علمی را افزایش می دهد

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: این دانشگاه در حال حاضر علاوه بر فعالیت های صنعتی، در دانشکده‌های مکانیک، برق، شیمی و فیزیک به فعالیت‌های میان رشته‌ای و همچنین تحقیقات در زمینه بایو تکنولوژی می‌پردازد البته باید به این نکته اشاره کنم که فراهم کردن امکانات و پشتیبانی از دانشجویان سرعت پیشرفت علمی را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول