اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

رونمایی از 120 سند مالکیت اراضی فاقد سند در شهر آبسرد

اسناد مالکیت اراضی فاقد سند با حضور جمعی از مسئولان در شهر آبسرد رونمایی شد.

رونمایی از 120 سند مالکیت اراضی فاقد سند در شهر آبسرد

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، مجید صفری فرماندار شهرستان دماوند در مراسم رونمایی از اسناد مالکیت فاقد سند در شهر آبسرد اظهار کرد: زحمات صورت گرفته در خصوص صدور اسناد املاک بنیاد مسکن، بیانگر این مطلب است که عزم ما جزم است تا در بحث املاک و شهرسازی و ساخت‌وساز، ساماندهی خوب و در خور شهرستان دماوند داشته باشیم.

وی افزود: اگر ما از وضعیت شهرستان دماوند در زمینه آب و‌ هوا، ساخت‌و‌ساز و بسیاری از امور غفلت کنیم، نه‌تنها دماوند، بلکه استان تهران متضرر می‌شود؛ دماوند به دلیل موقعیت موجود و نزدیکی به پایتخت، تنفس‌گاه و مکانی ویژه برای استان تهران محسوب می‌شود.

فرماندار دماوند ادامه داد: بسیاری از امورات مربوط به شهرستان دماوند، عزمی ملی می‌خواهد و بسیاری از این موضوعات باید در دهه‌های گذشته انجام می‌شد، اما باید عزمی جدی‌تر داشته و زمان بیشتری دراین‌باره اختصاص دهیم.

صفری بیان کرد: از زمانی که دماوند به‌عنوان شهر نمونه گردشگری معرفی شد، باید برنامه‌های متناسب با این مصوبه هیئت دولت نیز مدنظر قرار می‌گرفت؛ اما با وجود همه این موضوعات، عزم ما در این شهرستان در زمینه ساماندهی و ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز جدی است.

وی اضافه کرد: اگر دماوند مدیریت نشده و رها شود و اقدامات مربوط به آن ساماندهی نشود، حداقل استان تهران دچار مشکل شده و باید با هزینه‌های بیشتری آن را جبران کند که شاید فرصت و امکان آن وجود نداشته باشد.

فرماندار دماوند تصریح کرد: صدور اسناد مالکیت این اراضی جای تقدیر و تشکر دارد؛  شهرداری آبسرد در بسیاری از موضوعات پیشگام بوده که جای خرسندی دارد و ما نیز موظفیم کمک کنیم تا این اتفاقات خوب رخ دهد.

صفری گفت: خوشبختانه در سال جاری به مدد الهی، در زمینه‌های مختلف در شهرستان دماوند شاهد اخبار خوبی بودیم؛ در مباحث زیرساختی دماوند مانند فاضلاب، آب، برق و راه اقداماتی خوبی آغازشده و در حال انجام است، توقف و بازگشت به گذشته موجب خسران خواهد شد و هر حرکت روبه‌جلو شایسته قدردانی است.

وی تأکید کرد: دماوند فردا میزبان میهمانان گران‌قدری است و امیدواریم که بتوانیم از فرصت حضور این افراد به‌خوبی بهره‌مند شویم؛ ما اهدافی در خصوص رسیدن دماوند به جایگاه واقعی خود داریم و شاید در فرصت کمتری به اهداف خود دست خواهیم یافت.

10 درصد از اسناد صادرشده در استان تهران مربوط به دماوند است

علی خوئینی، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: صدور سند مقوله‌ حقوقی پیچیده‌ای است و اگر قرار بود که افراد شخصاً به پیگیری این امر بپردازند،  قاعدتاً اثربخشی امروز را نداشت.

وی افزود: خوشبختانه انجام این کار مشترک توسط بنیاد مسکن، سازمان ثبت‌اسناد و شهرداری‌ها اثربخش بوده و امیدواریم که این امر تسری یافته و در سایر موارد نیز به همین دقت و سرعت پیش رویم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان تهران ادامه داد: ما در شهرستان دماوند هشت هزار جلد سند صادر کردیم که 10 درصد از این میزان مربوط به شهر آبسرد است؛ این مأموریت در استان تهران و به‌تبع آن در کل کشور پیگیری می‌شود.

خوئینی اضافه کرد: علاوه بر این ما در استان تهران 90 هزار جلد سند صادر کردیم که 10 درصد این میزان مربوط به شهرستان دماوند بوده و می‌توان گفت که دماوند در این زمینه پیش‌رو است.

وی تصریح کرد: در این راستا تعداد زیادی از اسناد باقی‌مانده و اقداماتی در حال برنامه‌ریزی است که اثرات صدور این اسناد به‌ویژه با اجرای اقدام ملی در آینده بیشتر نمایان خواهد شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان تهران تأکید کرد: تثبیت حقوق مالکانه افراد با این اسناد از موارد مهم است، این اسنادی به‌صورت تک‌برگی است و نقشه‌برداری‌ها با دقیق‌ترین دستگاه‌ها و سیستم دوفرکانسه برداشت‌شده و عرصه اعیان با همه جزئیات صورت گرفته است.

خوئینی گفت: علاوه بر امور فنی، در خصوص امور حقوقی نیز همکاری بسیاری صورت گرفته است و کاهش اختلافات ملکی، امکان احیای حقوق عمومی شهر از طریق خدمات اسناد و انتقال آنها در دفترخانه‌های رسمی کشور، همه به عمران و آبادانی شهر کمک می‌کند و می‌تواند یکی از مبناهای توسعه و درآمد پایدار شهر باشد.

وی اظهار داشت: افراد با تحویل این سند می‌توانند به جهت نوسازی املاک مسکونی مراجعه کرده و به ازای هر واحد مسکونی، تسهیلاتی بالغ‌بر 40 میلیون تومان با نرخ چهار درصد دریافت کنند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان تهران کرد: با وجود همه کاستی‌ها و کمبود اعتبارات، این برنامه پیش‌بینی‌شده و تسهیلات با دو سال تنفس و 12 سال پرداخت، ارائه خواهد شد.

خوئینی خاطرنشان کرد: همچنین افراد می‌توانند از این اسناد به‌عنوان وثیقه در سیستم بانکی استفاده کنند؛ این اسناد وسیله خوبی برای نوسازی و عمران شهر است تا افراد منتظر اقدام ملی نباشند، چراکه زمینه این امر برای شهرهایی با جمعیت کمتر از  25 هزار فراهم است.

تحویل 770  سند مالکیت تک‌برگی در شهر آبسرد

همچنین سیدمحمد رفیعی طباطبایی شهردار آبسرد در این مراسم اظهار کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی، تأسیس بنیاد مسکن بوده که خدمات مطلوبی به مردم ارائه داده است.

وی افزود: ما امروز مفتخریم که ۱۲۰ سند مالکیتی در شهر آبسرد آماده تحویل است که به‌صورت نمادین طی مراسمی، ۱۰ سند تقدیم مالکان شد.

شهردار آبسرد ادامه داد: یکی از مشکلات احیای بافت فرسوده در توافق با مالکان، نداشتن اسناد مالکیتی بوده است، این مشکل با همت بنیاد مسکن در حال برطرف شدن است، اما لازم بوده تا روند فرآینده بازآفرینی و احیای بافت‌های فرسوده کوتاه‌تر شود.

طباطبایی گفت: امروز در شهر آبسرد، هزار و 450 نفر برای دریافت سند ثبت‌نام کردند که برای هزار و 34 نفر پرونده تشکیل شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این خصوص از تعداد هزار و 116 عدد سند تک‌برگی صادرشده، ۷۷۰ سند تحویل داده‌شده است، علاوه بر این، ۲۲۶ سند تک‌برگی توسط صدور سند شهر آبسرد در دست اقدام است.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول