اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زیارت اربعین حسینی به نیابت از شهدا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از اجرای طرح زیارت نیابتی اربعین امام حسین(ع) از طرف شهدا در زنجان خبر داد.

زیارت اربعین حسینی به نیابت از شهدا

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی کاظمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: این ایام فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و الگوگیری از امام حسین (ع) و یاران ایشان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تصریح کرد: با توجه به اینکه شهدای هشت سال دفاع مقدس با تاسی از قیام عاشورا و الگوگیری از امام حسین (ع) و یاران ایشان تا آخرین قطره از خود در مقابل دشمن ایستادگی کردند، اربعین حسینی و مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا زمان مناسبی برای زنده کردن یاد و خاطره این عزیزان است.

وی یادآور شد: استان زنجان 3 هزار شهید والامقام برای دفاع از کشور تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است، و مردم قدرشناس زنجان به پاسداشت خون این شهیدان و به نیابت از شهدا در راهپیمایی اربعین و زیارت بارگاه منور امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) حضور دارند.

کاظمی درباره اجرای طرح زیارت به نیابت از شهدا توسط زائران اربعین حسینی (ع) در زنجان گفت: با تمهیدات صورت گرفته توسط بنیاد شهید، زائران زنجانی به نیابت از 3 هزار شهید استان زنجان عازم پیاده روی اربعین حسینی(ع) می‌شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان درباره نحوه اجرای این طرح، توضیح داد: در این راستا پوسترهایی با نام شهدای گلگون کفن استان و همچنین فرماندهان شهید پایتخت شور و شعور حسینی با تلفیقی از نماد استان زنجان طراحی و چاپ شده و هر یک از زائران با نصب لوح سرداران شهید بر روی کوله‌پشتی خود به نیابت از 3 هزار شهید استان در این حرکت حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: نصب بنر شهدای فرماندهان و زیارت نیابتی در جلوی اتوبوس‌های پیاده‌روی اربعین، توزیع سربند منقش به نام شهدا در بین زائران، برگزاری مراسم بدرقه و استقبال از کاروان زائران پیاده‌روی اربعین و مشارکت در برگزاری مراسم قرائت پرفیض چهل زیارت عاشورا از دهم محرم تا اربعین حسینی هر روز در یک مسجد نیز از دیگر برنامه‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان به مناسبت اربعین حسینی است.

کاظمی خاطرنشان کرد: با توجه به قرار داشتن استان زنجان در مسیر حرکت عزاداران حسینی برای حضور در مرزها، بسته‌های فرهنگی تهیه شده در 20 موکب مستقر در مسیر پیاده‌روی اربعین به ویژه موکب شهدا و هیأت‌هایی که به صورت گروهی در این سفر معنوی حضور دارند، بین زائران اربعین حسینی توزیع می‌شود.

انتهای پیام/730005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول