اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پیاده‌روی اربعین به نیابت از شهدای آتش‌نشان

جمعی از آتش‌نشانان شهرستان گنبدکاووس با حضور در حماسه بزرگ پیاده‌روی اربعین به نیابت از شهدای آتش‌نشان این مسیر را طی می‌کنند.

پیاده‌روی اربعین به نیابت از شهدای آتش‌نشان

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، آتش نشانان قشر مهربان و فداکاری‌اند که پیش از آنکه آب را بر حرم و شعله‌های آتش بریزند آتش بر نفس خود زده و با گذشتن از عزیزترین دوست داشتنی‌ها به ویژه جان خود آماده جان نثاری هستند و به علت روحیه مهربانی که در پشت همه خشونت‌های این شغل سخت دارند به خداوند مهربان نیز نزدیک‌ترند.

از این رو جمعی از آتش نشانان قهرمان و فداکار گنبدی که در طی سال‌های اخیر بارها و بارها با رشادت و فداکاری نشان داده‌اند که برای ایمنی مردم حتی از جان خویش نیز خواهند گذشت در اقدامی جالب پس از حضور در کشور عراق و پیوستن به خیل عظیم سوگواران حسینی و زائران حضرت اباعبدالله (ع) با الصاق تصاویر شهدای آتش نشان به کوله‌پشتی‌های خود اعلام کردند که به نیابت از این عزیزان قدم بر می‌دارند و ثواب شرکت در این پیاده‌روی معنوی را تقدیم روح این دلاوران میهن خواهند کرد.

گفتنی است روز ۳۰ دی ماه سال ۹۵، طبقه دهم ساختمان پلاسکو، دچار حریق شد، آتش در زمانی اندک طبقات بالایی ساختمان را فرا گرفت و حریقی که ساعت هفت و ۵۸ دقیقه آغاز شده بود، ساعت ۱۱ و ۳۳ دقیقه سبب ریزش کامل ساختمان ش،. آتش نشان‌ها برای اطفای حریق وارد غول آهنی پایتخت شده بودند، آتش نشان‌هایی که ۱۶ نفر از آن‌ها همان جا باقی ماندند.

از فرماندهان ایستگاه‌ها گرفته تا آتش نشان‌هایی که تنها چند سال سابقه حضور در سازمان آتش نشانی را داشتند همه برای کمک به مردم گرفتار در ساختمان پلاسکو حاضر شدند، در نهایت نیز پس از خروج تعداد قابل توجهی از شهروندان از ساختمان پلاسکو، ۱۶ آتش نشان شهید زیر آوار ساختمان ماندند، عملیات تجسس و آواربرداری برای یافتن پیکر‌های شهدای پلاسکو روز‌ها به طول انجامید و در نهایت با تلاش‌های صورت گرفته شده تمام پیکر‌های آتش نشان‌ها از زیر آوار ساختمان خارج شد.

انتهای پیام/83014/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول