اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کاندیداها وعده‌های غیرعملی در انتخابات ندهند/ لزوم توجه به منشور گفت‌وگو

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: کاندیداها در اعلام برنامه‌های خود، از وعده‌های غیرعملی که دور از اخلاق است، پرهیز کنند.

کاندیداها وعده‌های غیرعملی در انتخابات ندهند/ لزوم توجه به منشور گفت‌وگو

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی عصر امروز در دیدار با معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به مهم بودن انتخابات اظهار کرد: باید موضوع مهم اخلاق در انتخابات رعایت و به مردم و کاندیداها رعایت اخلاق توصیه شود.

وی تصریح کرد: کاندیداها در اعلام برنامه‌های خود، از وعده‌های غیرعملی که دور از اخلاق است، پرهیز کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان ادامه داد: از تهاجم و افزایش فشار به شورای نگهبان در آستانه انتخابات باید پرهیز شود. نیاز است به استانداران توصیه شود که بی‌طرفی را رعایت کرده و از کاندیداها فاصله داشته باشند.

شاهچراغی با بیان اینکه خرید حتی رأی خیانت و گناهی بزرگ است، گفت: از استاندار سمنان به‌واسطه همراهی و همدلی خوب و پیگیری امور استان ویژه تقدیر می‌کنم.

وی با تقدیر از وزیر کشور گفت: وزیر کشور تاکنون عملکرد مناسبی در انتخابات داشته و در این زمینه بسیار خوب عمل کرده است.

پیاده‌روی میلیونی اربعین قدرت نرم اسلام است

جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور نیز در نشست با اقشار، معتمدان، فعالان سیاسی، اجتماعی و نهادهای مدنی استان سمنان اظهار کرد: امروز قدرت نرم ما باعث شده تا دشمنان نظام به هراس بیفتند و نباید با عینک سیاه نمایی به تمام مسائل نگاه کرد؛ بلکه امروز جمهوری اسلامی در منطقه و دنیا نفوذ کرده است.

وی بیان کرد: پیاده‌روی میلیونی اربعین امروز قدرت نرم اسلام و جمهوری اسلامی است و با وجود تمام فشارها باز هم خود را به جهانیان نشان می‌دهیم و باید قدر بدانیم و از این ظرفیت بزرگ که امام حسین (ع) در اختیار ما قرار داده است، استفاده کنیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه رسالت ما، تقویت احزاب و تشکل‌هاست، گفت: ۱۱۶ حزب در حال حاضر دارای مجوز بوده و در حل فعالیت هستند؛ این احزاب در سطوح مختلف اصولگرا، اصلاح‌طلب، مستقل و ... و در قالب استانی و کشوری در حال فعالیت هستند.

عرف بیان کرد: منشور گفت‌وگو در اسفند ۹۶ توسط وزیر کشور ابلاغ شده است که در این راستا، نشست و گفت‌وگو با اقشار مختلف، معتمدان، فعالان سیاسی و اجتماعی و نهادهای مدنی در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: امروز در کشور به گفت‌وگو نیاز داریم و در مقام مسؤول باید هنر گوش کردن داشته باشیم و از صحبت‌هایی که از سر دلسوزی و ارائه رهنمود است، استفاده و تلاش کنیم امید را جامعه تقویت کرده؛ چراکه مسیر پیش روی ما، با فشارهای بیرونی و مسائل داخلی پیچیده است.

رئیس ستاد انتخابات گفت: کشور و جمعیت ۸۰‌ میلیونی ما اگر امید داشته باشند، می‌تواند این مسیر را پشت سر بگذارد و اگر امید را در جامعه از بین ببریم، به کشور، نظام و ملت خیانت کرده‌ایم.

عرف افزود: تمام مسائل،‌ مباحث و گفت‌وگوها و اختلاف‌نظرها باید در صندوق‌های رأی حل‌وفصل شود. باید بر اساس برنامه‌ها و بدون حب و بغض پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر شده و رأی دهیم.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم انتخابات هرچه بیشتر بر پایه تحزب و تشکل‌ها و بر اساس برنامه‌های عملی برگزار شود. جمهوری اسلامی برابر مواردی که تمامیت عرضی، قوانین بین‌الملل و منافع مردم را تضییع کند، واکنش نشان خواهد داد.

تله راهبردی برای ترکیه و جبهه مقاومت

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: همان‌طور که می‌بینیم امروز وزارت امور خارجه مواضع رسمی و اصولی کشور را در جهت میانجیگری بین طرفین اعلام کرد. رسم غلطی است که انسان‌ها قصد دارند در دنیا با قدرت نظامی مسائل و مشکلات را برطرف کنند؛ همان‌گونه که عربستان در یمن با قدرت نظامی و زورگویی قصد حل مشکلات را دارد، ترکیه نیز باید هرچه سریع‌تر برای حل مشکلات خود و گرفتار نشدن به عاقبت عربستان‌سعودی، حل موضوعات خود را بدون قدرت نظامی انجام دهد.

عرف بیان کرد: جمهوری اسلامی مواضع و اصول خود را روشن بیان کرده است؛ یکی از احتمالات این است که این یک تله راهبردی برای ترکیه و جبهه مقاومت است، ما نیز باید نسبت به توطئه‌های دشمنان همواره هوشیار باشیم.

وی گفت: مشارکت،‌ سلامت، رقابت و امنیت چهار رکن طراحی شده جهت برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم است.

رئیس ستاد انتخابات کشور بیان کرد: انتخابات آتی،‌ قطعاً بازتاب‌های بین‌المللی خواهد داشت، باید تلاش کنیم تا زمینه حضور تمامی سلایق و علایق را جهت حضور حداکثری در انتخابات بر مبنای و چارچوب قانون، فراهم کنیم.

عرف افزود: در انتخابات آتی، قانون و عمل به آن، برای تمامی مجریان، ناظران و مسؤولان امری ضروری و لازم است.

انتهای پیام/2568/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول