اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ابتکار: فضای ورزشی مناسبی برای بانوان وجود ندارد/ حمایت از زنان روستایی در دستور کار

معاون رئیس جمهور در حالی بحث کاهش فضای ورزشی در کشور برای بانوان را مطرح می‌کند که گویا فراموش کرده 6 سال در کشور مسؤولیت مختلف اجرایی را برعهده دارد.

ابتکار: فضای ورزشی مناسبی برای بانوان وجود ندارد/ حمایت از زنان روستایی در دستور کار

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، معصومه ابتکار که از صبح امروز وارد مازندران شد در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان مازندران، اظهار کرد: ایام اربعین یادآور مصائب اهل بیت(ع) است و همچنین یادآور ماهیت جهانی و الهام بخش قیام امام حسین(ع) است.

وی با اعلام اینکه در شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار داریم، تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند که عزت و استقلال ما را نادیده بگیرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: انتظار داریم به خاطر ماهیت فرابخشی خانواده همه دستگاه‌ها، مجلس، سازمان مردم نهاد و بخش خصوصی در تحقق اهداف و برنامه‌ها همکاری داشته باشد.

وی بیان کرد: موضوع عدالت یکی از مولفه‌های کلیدی جمهوری اسلامی ایران است.

ابتکار خاطر نشان کرد: در برنامه‌ریزی‌های ارزیابی داشته باشیم از 6 برنامه توسعه باید تاثیرات آن روی خانواده‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای توسعه ورزش بانوان انجام شده اما در عمل فضای ورزشی مناسب ویژه خانم‌ها یا در دسترس قرار ندارد یا اینکه مناسب نیست.

به گزارش فارس، ابتکار در حالی بحث کاهش فضای ورزشی در کشور را بعد از 6 سال از فعالیت دولت تدبیر و امید مطرح می‌کند که یکی از برنامه‌های جدی دولت حمایت از بانوان در همه حوزه‌ها بوده است و مدیران ملی و استانی به جای پاسخگویی فرار رو به جلو داشته و به عنوان یک مطالبه‌گر اجتماعی ورود پیدا می‌کنند در حالی که یادشان رفته است در این مدت مسؤولیت امور کشور را در اختیار داشتند.

ابتکار در  ارتباط با اشتغال بانوان،بیان کرد: تعداد بانوان جویای کار در مازندران بیشتر از مردان است، در مشارکت اقتصادی نیاز به بحث‌های جدی است.

وی اضافه کرد: برای سال 98 و بودجه سال 99 از طرح‌های استاندارد سازی ادوات کشاروزی حمایت می‌کنیم و حمایت از زنان روستایی یکی از جهت‌گیری‌های برنامه امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اعلام اینکه بازیافت، آموزش و اصلاح الگوی مصرف یکی از موارد جدی در استان مازندران باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: پسماند به حداقل برسد، بازیافت افزایش پیدا کرده و طرح کاهش پلاستیک را در برنامه کاری خویش قرار دهیم.

در ادامه استاندار مازندران اظهار کرد: منابع جدیدی برای اجرای سند وضعیت زنان و خانواده اختصاص نمی‌دهیم اما نوع نگرش و برنامه‌ریزی مدیران مازندران برای افزایش سهم مشارکت زنان در حوزه برنامه‌های اجرایی استان در برنامه کاری قرار گیرد.

احمد حسین‌زادگان با اعلام اینکه بعد از تدوین سند برنامه‌ عملیاتی اجرای شود و دستگاه‌ها پای کار باشند، تصریح کرد: میزان مشارکت بانوان در حوزه‌های اجتماعی افزایش می‌یابد.

قاسم احمدی‌لاشکی نماینده مردم چالوس در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: اگر در بحث تعداد سرپرست خانوار رتبه هفتم  هستیم نشان می‌دهد که زنانی داریم به سختی در حال رفع مشکلات اقتصادی خودشان است.

وی خاطر نشان کرد: میزان زنان بی‌‌همسر در اثر طلاق رتبه چهارم هستم و این وضعیت مناسب نیست.

نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سند نیاز به بررسی‌های جدی‌تر دارد و انتظار است که با حساسیت‌های جدی‌تر این موضوع پیگیری شود.

 شایستگی بانوان مازندرانی برای احراز پست‌های مدیریتی

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران گفت: بانوان مازندران شایستگی احراز پست‌های مدیریتی در سطح مازندران  را دارند.

سمیه طوسی اظهار کرد: در امور بانوان و خانواده یکی از اهداف دستگاهی ما  برقراری ارتباط با گروه‌های هدف است.

وی با اعلام اینکه انجمن فرش بانوان در نمایشگاه بین‌المللی حضور پیدا کند، گفت: این اقدامات با همکاری اتاق بازرگانی انجام شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران خاطر نشان کرد: سال گذشته پنج صدم درصد از اعتبارات هزینه‌ای استان به این مجموعه اختصاص پیدا کرد که چندین طرح در استان اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: طرح حذف پلاستیک و محیط زیست، آموزش مهارت زندگی ارتباطی و سبک زندگی ایرانی اسلامی برای اقشار مختلف با آموزش و پرورش، آموزش تسهیل گران بخش کشاورزی از دیگر طرح‌های در دست اجرا برای بانوان استان است.

طوسی با اعلام اینکه ارتباط مناسبی با بانک‌های عامل استان داریم، افزود: از ظرفیت بانک‌های برای پرداخت تسهیلات ورود پیدا کردیم.

وی اضافه کرد: در حوزه احراز پست‌های مدیریتی انتظار داریم که از استاندار در این حوزه دغدغه‌های بانوان را محقق کرده، البته اقدامات خوبی در این زمینه توسط استاندار انجام شده، با توجه به قولی که سایر دستگاه‌های اجرایی دارند عملیاتی شود.

طوسی ادامه داد: بحث توجه به پست‌های مدیریتی از دیگر دغدغه‌های بانوان است که انتظار داریم در آینده هم به این موضوع توجه شود.

در ادامه استاندار مازندران با اعلام اینکه یکی از اقدامات پارک علم و فناوری حمایت از نخبگان است، افزود: ایده‌های که امکان فضاسازی مناسب در بازار داشته باشد مورد حمایت پارک قرار می‌گیرد.

احمد حسین‌زادگان اضافه کرد: صندوق نوآوری در استان مازندران در این راستا حمایت‌های خوبی از نخبگان دارد، فرمانداران در شهرستان‌های باید حمایت‌های لازم از طرح‌های که قابلیت تجاری سازی داشته باشند را باید انجام دهند.

انتهای پیام/86004/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول