اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

راهپیمایی اربعین غبار فتنه را در عراق فرو می‌نشاند

امام جمعه دماوند گفت: بیشتر شیعیان عراق در این راهپیمایی باشکوه شرکت می‌کنند و راهپیمایی اربعین غبار فتنه را در عراق فرو می‌نشاند.

راهپیمایی اربعین غبار فتنه را در عراق فرو می‌نشاند

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم فتاح‌دماوندی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند با بیان اینکه در دهه دوم ماه صفر و آستانه اربعین حسینی قرار گرفته‌ایم، اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) زنده‌کننده اسلام و مسلمین و حرکت ایشان در جهت مصالح دین جدش پیامبر اسلام (ص) بود.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر نهضت حسینی به وسیله اربعین جهانی‌تر شده است، افزود: تا امروز حدود سه میلیون نفر از ایران برای حضور در مراسم اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

امام جمعه دماوند گفت: بیشتر شیعیان عراق در این راهپیمایی باشکوه شرکت می‌کنند و راهپیمایی اربعین غبار فتنه را در عراق فرو می‌نشاند؛ شعار «لبیک یا حسین» همیشه وحدت بخش و امیدآفرین است.

فتاح دماوندی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با عاشورا و امام حسین (ع) پیوند ناگسستنی دارد؛ قیام ۱۵ خرداد در سال ۱۳۴۲ بعد از سخنرانی امام خمینی (ره) در روز عاشورا اتفاق افتاد که مردم با شعار «خمینی خمینی، تو وارث حسینی» و «نهضت ما حسینیه، رهبر ما خمینیه» قیام کردند.

وی با اشاره به اینکه در فاصله سال‌های ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷، مجالس محرم، منبرها و نوحه‌ها حال و هوای سیاسی و انقلابی گرفت، بیان کرد: نگرش سیاسی به حادثه کربلا و درس‌آموزی از قیام عاشورا سرلوحه دعوت امام خمینی (ره) به انقلاب بود.

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: تظاهرات تاسوعا و عاشورای سال ۱۳۵۷ تاثیر فراوانی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشت؛ جنگ تحمیلی با شعارها و نوحه های عاشورایی اداره شد و فرهنگ عاشورایی الگوی مقاومت و پیروزی در جنگ هشت ساله بود.

فتاح دماوندی ادامه داد: فرهنگ عاشورا یعنی فرهنگ ایثار و مقاومت ولایت‌مداری؛ فتنه‌های مختلف در این کشور با عنایت امام حسین (ع) خاموش شد؛ فتنه دی‌ماه سال ۱۳۸۸ با توسل به امام حسین از بین رفت.

وی تاکید کرد: بیانیه گام دوم انقلاب با تمسک به آموزه‌های عاشورا و امام حسین (ع) عملی خواهد شد و در ۴۰ سال دوم انقلاب باید حسینی فکر کنیم و حسینی عمل نماییم.

امام جمعه دماوند با اشاره به ماموریت نسل جوان برای گام دوم انقلاب افزود: تلاش در حوزه علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، تقویت اقتصاد و تحقق عدالت، مبارزه با فساد، حفظ استقلال و آزادی، حفظ عزت ملی و بهبود در روابط خارجی و عمل به سبک زندگی اسلامی از ماموریت‌های نسل جوان در بیانیه گام دوم انقلاب است که با الگوپذیری از امام حسین (ع) تحقق خواهد شد.

فتاح‌دماوندی گفت: دولت، مجلس و قوه قضاییه برای مبارزه با فساد باید همراه و همگام باشند؛ اخیراً در کشور به جهت همت دستگاه‌های اطلاعاتی و نظارتی مبارزه گسترده‌ای با مفسدان آغاز شده است؛ همت و جدیت آیت‌الله رئیسی در مبارزه با فساد ستودنی‌ است.

وی تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشت که دستگیری چند مفسد در کشور به معنای فاسد بودن کل نظام نیست؛ در همه کشورها، متاسفانه فساد وجود دارد و ایران هم مستثنا نیست؛ ما باید قسمت پر لیوان را هم مشاهده کنیم، چراکه مسئولان و کارمندان سالم در این مملکت فراوان هستند.

امام جمعه دماوند در ادامه بیان کرد: یکی از ابزارهای دشمن برای ناامید کردن مردم، شایعه‌سازی است؛ فضای مجازی جولانگاه برخی شایعه‌سازان و منفی‌گران شده است و بازداشت برخی از کارمندان به معنای فساد همه دستگاه‌های اداری نیست.

فتاح‌دماوندی تاکید کرد: کارمندان و مسئولان خدوم در شهرستان دماوند فراوان هستند، اما نظارت و سالم‌سازی باید با جدیت ادامه پیدا کند؛ یک مورد رشوه‌خواری هم برای نظام اسلامی زشت است، اما نباید همه ادارات را متهم بدانیم.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول