اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

حرکت مسلمانان در پیاده‌روی اربعین در چارچوب پیام آزادی و عزت باشد

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید در طول پیاده‌روی اربعین، حرکت مسلمانان در چارچوب‌ها پیام آزادی و عزت خانواده امام حسین(ع) باشد.

حرکت مسلمانان در پیاده‌روی اربعین در چارچوب پیام آزادی و عزت باشد

حجت‌الاسلام و المسلمین جواد شبستری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، ضمن تاکید بر اهمیت و فضیلت زیارت اربعین و راهپیمایی عزت آفرین زائران حسینی، اظهار کرد: امامان معصوم(ع) نسبت به زیارت امام حسین(ع) سفارش بسیاری کرده‌ و فرمودند، آنان که توان زیارت حضرت را دارند، حتی اگر یک بار در طول عمرشان باشد، به زیارت این امام شهید بروند، چنانچه برای آنها میسر است، در سال به دفعات بروند و ایشان را زیارت کنند.

وی افزود: در طول پیاده‌روی و ایام زیارت اربعین باید در نظر داشت که امام حسین (ع) یک برنامه زندگی داشت و مجموعه اتفاقاتی که برای او و خانواده خود افتاد، برای بشریت، حامل درس و پیام آزادی و عزت است و حرکت مسلمانان باید در این چارچوب‌ها باشد.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه داشتن هدف و نیت‌های متعالی در هر کاری پسندیده است، تصریح کرد: شایسته است که شخص مومن قبل از پیاده روی اربعین از نیت مناسبی بهره‌مند باشد تا نتیجه عملش چند برابر شود و گاهی ممکن است نیت الهی نبوده و فقط برای خودنمایی و نشان دادن خود برای دیگران و فخرفروشی باشد که این عمل شایشته زائر این امام شهید نیست.

وی تاکید کرد: مراسم و راهپیمایی اربعین در یک کشور خارجی با شرایط، ضوابط و مقررات خاص آن برگزار می‌شود و چون مردم عراق میزبان زائران اربعین هستند بنابراین لازم است تا به قوانین و مقررات این کشور احترام گذاشته و مراعات کنند تا جایگاه شیعه مورد اهانت قرار نگیرد.

شبستری تصریح کرد: زائران در طول این پیاده روی معنوی، باید حال و هوای معنوی و زیارتی خود را حفظ و تقویت کنند و در طول راه، پیوسته مشغول ذکر الهی بوده و تلاش کنند که در تمام مسیر، ذکر فقط زیارت و یاد سیدالشهداء(ع) باشد.
 
وی با اشاره به اینکه این ایام فرصت مناسبی است که این فضائل را در خود تقویت کرده و زائران از بارگاه‌های ملکوتی امامان معصوم که در طول مسیر هستند نیز بهره کافی ببرند بیان کرد: زائران لازم است هنگام بروز مشکل از هرگونه درگیری و مشاجره با سایر زائران، مغازه داران و دیگر افراد خودداری کرده و برای رسیدگی به مشکل و حل آن به مسوولان ذیربط مراجعه کنند.

انتهای پیام/۶۱۰۳۰/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول