اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

بررسی نهایی پرونده سیلو و غله همدان در هیات داوری

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به دیدار با رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی و پیگیری پرونده سیلو و غله همدان گفت: این پرونده در هیات داوری بررسی خواهد شد.

بررسی نهایی پرونده سیلو و غله همدان در هیات داوری

امیر خجسته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به پیگیری، مکاتبه و برگزاری جلسات در جهت شفاف‌سازی نحوه واگذاری سیلو و اداره غله همدان اظهار کرد: در زمینه نحوه واگذاری سیلو و اداره غله همدان از وزیر امور اقتصادی و دارایی، سازمان بازرسی و قوه قضاییه پیگیری‌ و مکاتبات عدیده‌ای صورت گرفته است.

وی گفت: همچنین تخلفاتی در زمینه قیمت‌گذاری و حراست از اموال بیت المال و انعقاد قرارداد واگذاری صورت گرفته که با دستور وزیر و مسوولان مربوطه این پرونده دقیق‌تر بررسی می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه در دیدار با رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی اعلام کردم که نحوه واگذاری و قیمت‌گذاری‌ها مشکل داشته است اظهار کرد: در جریان واگذاری سیلوی همدان در حالی که این ملک استراتژیک بیش از 160 میلیارد تومان ارزش داشته به قیمت بسیار پایین تر از رقم واقعی یعنی 16 میلیارد تومان واگذار شده است.

وی گفت: از طرف دیگر با پرداخت 10 درصد از قیمت واقعی به صورت مذاکره به فروش رسیده که البته در هیات داوری بایستی این نحوه واگذاری ابطال شود.

خجسته با بیان اینکه ایرادات قانونی بسیاری در واگذاری اداره غله وجو دارد و مشکلات بسیاری هم ایجاد شده که نیازمند بررسی همه‌جانبه است تأکید کرد: سیلوی همدان باید بازگردانده شود.

وی افزود: نحوه این نوع واگذاری‌ها در استان به بخش خصوصی یکی از دغدغه‌های مردم است که جنجال بزرگی در استان به راه انداخته تا جایی که اذهان عمومی، مردم، انقلابیون و بسیجیان، دولتمردان و نماینده ولی فقیه در استان در لغو و بازگشت سیلو و اداره غله پافشاری می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه عدم برگزاری مزایده و ایجاد شائبه رانت در فروش اموال دولت شرکت نیشکر هفت‌تپه، هپکو، سیلوهای کرمانشاه در نحوه واگذاری سازمان خصوصی‌سازی به چشم می‌خورد خاطرنشان کرد: واگذاری باید با فراخوان عمومی در کمال صحت، سلامت و شفافیت کامل در نحوه واگذاری و قیمت‌گذاری صورت می‌گرفت که البته به زعم مسئولان خصوصی‌سازی این اقدام به صورت قانونی برگزار شده اما آنها واقعیت‌ها را کتمان می‌کنند.

وی با بیان اینکه رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی عنوان کرد سیلوی همدان و اداره غله سریعا در هیات واگذاری مورد بحث قرار خواهد گرفت گفت: ایشان قول داد در این هیات دستور لازم برای ورود هیات داوری با حضور قضات به صورت قانونی انجام شود.

خجسته گفت: با این اوصاف هیات‌هایی برای بررسی و رسیدگی به جزئیات واگذاری‌ها تعیین شده که به زودی نتیجه آن از سوی این مجموعه به بنده اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول