اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کمک 404 میلیون دلاری بانک توسعه آسیایی به تاجیکستان

بانک توسعه آسیایی قصد دارد طی 3 سال آینده با هدف کمک به رفع چالش‌ها و نیازهای تاجیکستان، به این کشور بیش از 400 میلیون دلار وام پرداخت کند.

کمک 404 میلیون دلاری بانک توسعه آسیایی به تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه ، بانک توسعه آسیایی با هدف کمک به رفع چالش و نیازهای تاجیکستان قصد دارد به این کشور در سال‌های 2020-2022 به ارزش 404 میلیون دلار کمک مالی ارائه کند.

حجم نهایی کمک بانک توسعه آسیایی به تاجیکستان به بودجه مشارکت‌های احتمالی سایر سازمان‌های چند جانبه و دوجانبه بستگی خواهد داشت.

«پرادیپ سریواستاوا» نماینده دائم بانک توسعه آسیایی در تاجیکستان در این خصوص گفت: برنامه 3 ساله ما مطابق با استراتژی فعلی شراکت بانک توسعه آسیایی با این کشور و اولویت‌های توسعه ملی است.

وی افزود: علاوه بر سرمایه گذاری در پروژه‌های بخش دولتی، بانک توسعه آسیایی در نظر دارد فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش خصوصی از جمله تجارت محصولات کشاورزی، بخش مالی و سایر بخش‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

برنامه سرمایه گذاری بانک توسعه آسیایی شامل پروژه‌هایی برای توسعه مهارت‌های مشاغل، توسعه بیشتر بخش انرژی، از جمله حمایت از اصلاحات در این حوزه و بهبود زیرساخت‌ها، حمایت از توسعه بخش مالی و همچنین بهبود مدیریت منابع آبی می‌باشد.

علاوه بر این بانک توسعه آسیایی قصد دارد از پروژه‌های متمرکز بر توسعه گردشگری، احیای کریدورهای اصلی جاده‌ای، توسعه زیرساخت‌های شهری، بهبود مقاومت در برابر بلایای طبیعی و اصلاحات فضای سرمایه گذاری پشتیبانی کند.

بانک توسعه آسیایی از سال 1998 میلادی تا به حال برای تاجیکستان بیش از 1.8 میلیارد دلار از جمله بیش از 1.1 میلیارد دلار به شکل کمک مالی جمع‌آوری کرده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول