اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ارزیابی طرح‌های بانک توسعه آسیایی برای تاجیکستان در سال 2018

در نشستی که به میزبانی تاجیکستان در شهر دوشنبه برگزار شد اجرای پروژه های بانک توسعه آسیایی در این کشور جمع‌بندی و مسائل مربوط به بهبود اقدامات مرتبط در آینده هماهنگ شد.

ارزیابی طرح‌های بانک توسعه آسیایی برای تاجیکستان در سال 2018

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در نشستی که به میزبانی تاجیکستان در شهر دوشنبه برگزار شد اجرای پروژه های بانک توسعه آسیایی در این کشور جمع‌بندی و مسائل مربوط به بهبود اقدامات مرتبط در آینده هماهنگ شد.

«پرادیپ سریواستاوا» نماینده دائم بانک توسعه آسیایی در تاجیکستان روند اجرای پروژه های مشترک این موسسه مالی بین المللی در قلمرو تاجیکستان را خوب عنوان کرد.

وی افزود: امیدواریم با اصلاحات و نوآوری های اخیر همانند سیستم جدید خرید بانک توسعه آسیایی و پورتال پرداخت به مشتریان، کیفیت و کارایی اجرای پروژه ها باز هم بهتر شود.

در این نشست مشکلات مربوط به اجرای پروژه های بانک توسعه آسیایی در تاجیکستان بررسی و اقدامات دقیق برای حل و فصل آن هماهنگ شد.

روند درازمدت تصویب توافقات مالی و رعایت شرایط اجرایی آن از جمله مسائل عنوان شده که نیاز به حل و فصل دارد.

تاکید شد برای حل مسائل مالیاتی در چارچوب پروژه ها دولت تاجیکستان قصد دارد یک فهرست از پروژه های سرمایه گذاری که از مالیات معاف شده اند، ایجاد کند.

در سال گذشته میلادی بانک توسعه آسیایی در تاجیکستان به اجرای 16 پروژه به حجم 769 میلیون دلار کمک کرد که 686 میلیون دلار یا 89 درصد از حجم کلی آن مربوط به کمک های بلاعوض است.

بخش انرژی و حمل و نقل از جمله دریافت کنندگان اصلی کمک های بانک توسعه آسیایی بوده و به ترتیب 45.1 درصد و 29.5 درصد از حجم کلی این مبلغ را دریافت کردند.

9.2 درصد از حجم کلی این مبلغ به بخش کشاورزی، منابع طبیعی و توسعه روستایی، 5.4 درصد به بخش آبرسانی و سایر زیرساخت های شهری و خدمات، 4.2 درصد بهداشت، 4.1 درصد آموزش و پرورش و 2.5 در صد به بخش مالی مرتبط است.

همچنین 12 پروژه با سرمایه گذاری و کمک بلاعوض به ارزش 16 میلیون دلار توسعه یافتند.

تاجیکستان در سال 1998 میلادی عضو بانک توسعه آسیایی شده و تا به امروز این بانک بیش از 1.7 میلیارد دلار سرمایه به شکل کمک بلاعوض، وام و کمک های فنی به این کشور ارائه کرده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول