اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

غلامی: توزیع 40 میلیون یورو بودجه تاسیسات دانشگاهی

وزیر علوم از توزیع 40 میلیون یورو بودجه تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه‌ها در آینده نزدیک خبر داد.

غلامی: توزیع 40 میلیون یورو بودجه تاسیسات دانشگاهی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فا رس، منصور غلامی وزیر علوم،‌ تحقیفات و فناوری در نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از تخصیص 40 میلیون یورو بودجه تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه‌ها برای سال 98 خبر داد و اظهار داشت: در آینده نزدیک توزیع این بودجه بین دانشگاه‌ها آغاز خواهد شد. 

وی ادامه داد: این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی تامین شده و آیین‌نامه اجرایی تخصیص آن نهایی شده است. 

به گفته غلامی، این مبلغ صرف تاسیس آزمایشگاه‌ها می‌شود. 

 

وی ادامه داد: تلاش می کنیم سهم پژوهش از بودجه دانشگاه تخصیص داده شود. البته با توجه به اینکه این روزها خصیص کامل به دانشگاه ها داده نمی شود اما ناگریز به پرداخت بخش‌های حقوق و مزایا هستیم، مبلغ کمتری برای پژوهش باقی بماند.

غلامی گفت: در وضعیت فعلی مالی دولت، همین منابعی که به سمت ما می آید نشان می دهد مساله پژوهش را خوب پیگیری کرده‌ایم و برای بودجه پژوهش در بودجه ۹۹ هم به موقع و به قدر کافی تلاش خواهیم کرد.

* وزارت علوم از فعالیت دانشگاه ها و پژوهشگاه ها در همه شهرستان ها حمایت می‌کند

وزیر علوم افزود: به دلیل تحریم ها، موتور حرکت تولید به سمت مراکز پژوهش متمایل شده است و ممکن است که پول در کشور کم باشد اما این نیاز جدی احساس شده است و در این راه مهم این است که اعتماد و ارتباط محکم برقرار شود و هرکاری که انجام می دهیم کیفی و تاثیرگذار باشد. تعامل و کیفیت کار جوری نباشد که امروز که مجبور هستند از داخل تهیه کنند و فردا اگر مشکلات رفع شد بگویند از خارج تهیه می کنیم بهتر است.

وی ادامه داد: روزی خودم هم در دانشگاه بوده‌ام و همه فکر می کنند بیشترین کارها در دانشگاه های تهران است، اما امروز اعلام می‌کنیم که در همه استان های بزرگ و کوچک به صنایع بزرگ و فعال نیاز داریم و  وزارت علوم حمایت خود را از فعالیت دانشگاه ها و پژوهشگاه های در همه شهرستان ها اعلام می‌کند.

* تغییر ساختار کارگروه‌های پژوهش، فناوری و نوآوری در استان‌ها

غلامی درباره استقلال دانشگاه ها گفت: قوانین و مقرراتی بر آموزش عالی و پژوهشی حاکم است که کاری درباره آنها نمی‌توان انجام داد. اما دانشگاه‌ها درباره آیین‌نامه‌های اجرایی به ویژه آیین‌نامه‌های داخلی می‌توانند اختیار عمل داشته باشند و آیین‌نامه‌های ستادی را وحی منزل نمی‌دانیم و پیشنهادهای اصلاحی را می‌پذیریم.

وزیر علوم با اشاره به تغییر ساختار کارگروه‌های پژوهش، فناوری و نوآوری در استان‌ها، گفت: باوجود انتقال این ساختار از دانشگاه اصلی استان به استانداری و سپس سازمان برنامه و بودجه،دانشگاه‌ها برای همکاری با این ساختار فعالانه اقدام کنند زیرا ممکن است ظرفیت‌هایی در آن وجود داشته باشد که از دست برود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول