اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

وزارت نفت و نیرو معادل حقوق وزارت علوم به هیأت علمی شاغل در صنعت حقوق می‌دهند

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزارتخانه‌های نفت و نیرو آیین‌نامه‌ای برای اجرای فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در صنعت تدوین کردند که معادل همان حقوق پرداختی وزارت علوم به عضو هیأت علمی حاضر در صنعت حقوق پرداخت می‌کنند.

وزارت نفت و نیرو معادل حقوق وزارت علوم به هیأت علمی شاغل در صنعت حقوق می‌دهند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از تخصیص 40 میلیون یورو بودجه تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه‌ها برای سال 98 خبر داد و اظهار داشت: باوجود آنچه که تصور می‌شد طرح مطالعاتی اعضای هیات علمی در صنعت با مشکلاتی مواجه باشد اما وقتی این طرح اجرا شد با استقبال وزارتخانه‌ها از جمله وزارت نفت و نیرو روبرو شدیم. 

به گفته وی، وزارتخانه‌های نفت و نیرو آیین‌نامه‌هایی را تدوین کردند که معادل همان حقوقی که وزارت علوم به عضو هیات علمی که در این وزارتخانه‌ها مشغول گذراندن دوره مطالعاتی است پرداخت می‌کند، این وزارتخانه‌ها هم همان میزان حقوق را برای وی در نظر می‌گیرند. 

وی گفت: این وزارتخانه‌ها ظرفیت مناسبی به این افراد اختصاص دادند و دربسیاری از رشته‌ها برای ورود این افراد ظرفیت وجود دارد. 

 

*دولت اعتبار پژوهشی را به صورت مستقیم برداشت می‌کند

وی گفت: بند «هـ» تبصره ۹ که برای حمایت از پژوهش است در سال جاری با تغییرات مواجه شده است که بر اساس این تبصره در سال‌های گذشته شرکت‌های دولتی باید بخشی از اعتبارات خود را به حساب خزانه دولت واریز می‌کردند اما از سال جاری در صورت عدم پرداخت، دولت این هزینه‌ها از حساب شرکت‌ها برداشت خواهد کرد و هشدار داده‌ایم که شاید هم اضافه برداشت انجام شود، پس شرکت‌ها خودشان حتما این کار را انجام دهند.

برومند ادامه داد: طبق بند ط تبصره ۹ هم منابع باقی مانده از سال می‌تواند به سال بعد اختصاص یابد.

برومند همچنین از بازنگری در روش‌های رتبه بندی دانشگاه‌ها خبر داد.

معاون وزیر علوم گفت: مشکلات بیمه و مالیات بخش‌های پژوهشی هم از دو سال قبل رفع شده است اما می‌پذیرم که ادارات بیمه گاهی راسا اقداماتی بر خلاف بخشنامه‌ها انجام می‌دهند.

وی گفت: بودجه‌های پژوهشی زیاد نیست و می‌توان از منابع پژوهشی دستگاه‌های اجرایی بیشتر استفاده شود که دستگاه‌های اجرایی باید حدود ۲۶۰ تا ۲۷۰ میلیارد تومان برای این موضوع هزینه کنند.

برومند خاطر نشان کرد: با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه مقرر شده که شرکت‌ها و دستگاه‌ها برنامه‌های پژوهشی خود را در قالب فرم‌های مشخصی ارائه کنند تا مشخص باشد که هزینه پژوهش صرف چه می‌شود و پژوهش در کشور به چه سمتی می‌رود. از سوی دیگر موارد پژوهشی در کمیسیون‌های شورای عطف دسته بندی می‌شود و به دانشگاه ابلاغ خواهد شد تا دانشگاه‌ها بدانند هر دستگاه چه طرح‌هایی پژوهشی را در دستور کار قرار دارد.

* امتیاز ویژه برای اساتیدی که نیازهای کشور را حل کنند

وی گفت: طبق قانون مصوب مجلس برای پشتیبانی از رونق تولید کشور مقرر شده که آن دسته از اعضای هیات علمی که برای رفع چالش‌های کشور پروژه‌ اجرایی می‌کنند، امتیاز بیشتری کسب کنند. البته تشخیص منطبق بودن پروژه با نیاز کشور از جمله پیچیدگی‌های این طرح است.

برومند از مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها خواست که آمار پروژه‌های ارتباط با صنعت و جامعه در دانشگاه خود را اعلام کنند که این کار باعث ایجاد امید در محول کردن کار به دانشگاه‌ها می‌شود.

معاون وزارت علوم تاکید کرد:  پروژه‌های ارتباط با صنعت و جامعه نباید شکست بخورد نباید در نیمه کار رها شود و نباید دچار تاخیر شود که باعث ناامیدی از این روش کار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول