اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تلاش برای رفع موانع تحصیل 3250 دانش‌آموز گلستانی

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با تاکید بر اینکه جشن عاطفه‌ها باید به رفع موانع تحصیل برخی از نیازمندان کمک کند، گفت: در حال حاضر بالغ بر 3 هزار 250 نفر از نوجوانان گلستانی به دلیل مشکلات مالی برای تحصیل به مشکل برخورد کرده و تعداد زیادی از نعمت تحصیل محروم شده‌اند.

تلاش برای رفع موانع تحصیل 3250 دانش‌آموز گلستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، جشن بزرگ عاطفه‌ها در استان گلستان به صورت متمرکز و با هدف رفع موانع تحصیل دانش‌آموزان نیازمند این استان در شهرستان گنبدکاووس برگزار شد، مراسم متمرکز استانی جشن عاطفه‌ها در استان گلستان امسال در شهرستان گنبدکاووس و در دبستان دخترانه هیئت امنایی بنت‌الهدی با حضور مسوولان ارشد استانی و شهرستانی برگزار شد.

* 3250 بازمانده از تحصیل در گلستان به دلیل مشکلات مالی

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به اینکه جشن عاطفه‌های به نوعی تمرین همیاری به یکدیگر است، افزود: البته مردم استان گلستان امروز یکی از بی‌نظیرترین صحنه‌های همدلی و همیاری را در حادثه سیل اخیر برای دنیا به نمایش گذاشته‌اند.

احسان گوهری‌راد با بیان اینکه برگزاری مشترک جشن عاطفه‌ها توسط آموزش و پرورش و کمیته امداد خمینی اتفاقی مبارک و زیباست، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا در همه عرصه‌ها با هم افزایی و همیاری یکدیگر مشکلات و موانع رشد و پیشرفت جوانان و نوجوانان استان را برطرف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه جشن عاطفه‌ها باید به رفع موانع تحصیل برخی از نیازمندان کمک کند، ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر 3 هزار 250 نفر از نوجوانان گلستانی به دلیل مشکلات مالی برای تحصیل به مشکل برخورد کرده و تعداد زیادی از نعمت تحصیل محروم شده‌اند.

* رویای کودکان گلستانی برای تحصیل را خواهیم ساخت

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این جشن متمرکز در گنبدکاووس، تصریح کرد: امسال شعار جشن عاطفه‌ها را «با رنگ مهر رویایی را بسازیم» قرار داده‌ایم تا به سمت این هدف حرکت کنیم که رویای بسیاری از نوجوانان و نونهالان نیازمند را به ویژه در حوزه تحصیل مرتفع کنیم.

اسکندری با با بیان اینکه امروز احساس می‌کنیم که در کنار جمعیت 500 نفری کارکنان کمیته امداد در استان گلستان یک جمعیت 320 هزار نفری دانش‌آموز و خانواده‌های آنان جای ما هستند، اضافه کرد: امیدواریم با کمک شما به نقطه‌ای برسیم که در استان گلستان دیگر کسی به دلیل مسائل مالی از نعمت تحصیل محروم نشود.

وی با تاکید بر اینکه پیام مراسم امروز وحدت، همدلی و مهربانی است، اظهار کرد: از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس بابت میزبانی این مراسم و اجرای برنامه‌های محتوایی و غنی در این مراسم صمیمانه تشکر می‌کنم و امیدواریم این موضوع به یک حرکت مستمر و دائمی برای همکاری تبدیل شود.

* جشن عاطفه‌ها نمایش پیوند عاطفی مردم ما با یکدیگر است

امام جمعه گنبدکاووس نیز در این مراسم جشن عاطفه‌ها را بستری برای تقسیم کردن امکانات، تجهیزات و موهبت‌های الهی با یکدیگر دانست و گفت: به قول شاعر نام آشنای کشورمان سعدی بزرگوار، کریمان از اطعام لذت می‌برند و لعیمان از طعام.

حجت‌الاسلام محمود ترابی با اشاره به اینکه بخشندگی لذت بسیار زیادی دارد که در جشن عاطفه‌ها بخشی از آن در ذائقه مردم ایجاد می‌شود، ادامه داد: امسال گنبدی‌ها میزبان مراسم متمرکز جشن عاطفه‌ها هستند که مثل همیشه نشان خواهند داد که در مهربانی و بخشندگی ید طولایی دارد.

وی جشن عاطفه‌ها را نمایش پیوندهای عمیق عاطفی میان مردم با یکدیگر دانست و افزود: بدون تردید امسال نیز جشن عاطفه‌ها بستر نمایش بزرگترین حماسه‌های مردم کشورمان در همه نقاط جغرافیایی از جنس عاطفه و مهربانی خواهد بود.

* جشن عاطفه‌ها ترویج فرهنگ انفاق است

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با اشاره به پشت سر گذاشتن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: تقارن بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس برای همه ما یک اتفاق مبارک است تا دانش آموزان و معلمان ما نیز در جبهه علمی برای اهتزاز پرچم پرافتخار انقلاب اسلامی حرکت خود را آغاز کنند.

کمال‌الدین نظرنژاد جشن عاطفه‌ها را در راستای تقویت نوع دوستی و ترویج فرهنگ انفاق است، تاکید کرد: این جشن و مراسم بهانه‌ای است برای نزدیک شدن دلهای مردم به یکدیگر افزایش مهر و محبت در جامعه که از مسیر نوع دوستی و بخشندگی میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم متمرکز جشن عاطفه‌ها در استان گلستان در شهرستان گنبدکاووس و در دبستان هیئت امنایی بنت‌الهدی برگزار می‌شود، ادامه داد: این مدرسه یکی از بزرگترین مدارس استان گلستان با 24 کلاس و 714 نفر دانش آموز است.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول