اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

عدم سازش و تسلیم در رأس برنامه مسؤولان باشد

امام جمعه شهرضا گفت: سازش و تسلیم در برابر ظلم و ستم در قاموس اهل بیت (ع) هیچ جایگاهی ندارد و این یکی از پیام‌های عاشورا است و باید در رأس برنامه مسؤولان و مردم باشد.

عدم سازش و تسلیم در رأس برنامه مسؤولان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، سید نعمت‌اله صالح ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا با تأکید بر رعایت حقوق مردم اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین واجبات دین است و برای انسان با تقوا یک اصل اساسی است.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر آن قدر مهم است که امام حسین (ع) جان خود را برای تحقق این امر الهی فدا کرد، افزود: یک انسان مؤمن باید سعی و تلاش کند که اخلاق زندگی و روش و منش او بر اساس روشی باشد که خدا برای انسان تعریف کرده است.

وی با تأکید بر این‌که امر به معروف و نهی از منکر نیاز به صبر و استقامت دارد، گفت: بعضی از مردم از کنار منکرات خیلی راحت می‌گذرند و احساس مسؤولیت نمی‌کنند، این چنین انسان‌هایی که روحیه آن‌ها امر به معروف و نهی از منکر نیست، مانند یک مرده در میان زنده‌ها هستند.

بی اعتنایی به منکرات در جامعه پذیرفتنی نیست

صالح با بیان این‌که جامعه‌ای که نسبت به منکرات بی‌اعتنا باشد، این جامعه روح ایمان و معنویت در او می‌میرد، بیان کرد: امروز مردم باید به امر به معروف و نهی از منکر اهمیت دهند، اگر به عاشورا و کربلا زنده هستیم باید امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

امام جمعه شهرضا با تأکید بر این‌که اگر در برابر منکرات در جامعه بی‌تفاوت باشیم، خودمان نیز ضربه می‌خوریم، تصریح کرد: وقتی بدحجابی و بی‌حیایی در جامعه رواج پیدا کند، همه مردم ضرر می‌بینند.

وی با بیان این‌که اگر منکرات را تذکر دهیم و بر اساس قانون و ضوابط اقدام کنیم، جامعه اصلاح می‌شود، عنوان کرد: در زمانی زندگی می‌کنیم که عظمت عاشورا و امام حسین (ع) را با چشم خود مشاهده می‌کنیم؛ بعد از 1400 سال که از جریان کربلا می‌گذرد، عظمت شهدای کربلا را با چشم خود می‌بینیم.

صالح ادامه داد: سازش و تسلیم در برابر ظلم و ستم در قاموس اهل بیت (ع) هیچ جایگاهی ندارد و این یکی از پیام‌های عاشورا است که امروز بسیار برای ما سرنوشت‌ساز است و باید در رأس برنامه مسؤولان و مردم باشد، امام حسین (ع) ثابت کرد هیچگاه در برابر ظلم و ستم سازش نکنید.

ایستادگی در مقابل دشمنان خدا هزینه‌بردار است

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که دومین پیام عاشورا این است که ایستادگی در مقابل ظلم و ستمگران و دشمنان خدا هزینه‌بردار است، اضافه کرد: انسان باید برای جهاد در راه خدا و مبارزه با ظلم و ستم هزینه پرداخت کند، هیچ وقت نباید از عِده و عُده دشمن بترسیم، اگر چه جبهه باطل چند روزی جولان می‌دهد و در ظاهر به پیروزی می‌رسد اما مطمئن باشیم، جبهه باطل محکوم به شکست است و امروز بعد از گذشت 1400 سال وعده خدا محقق است.

وی با بیان این‌که باید به این باور برسیم که دشمنان خدا برای رسیدن به اهداف شوم خود اساسی‌ترین اصول اخلاقی و انسانی را زیر پا می‌گذارند، افزود: نباید به عهد و پیمان آن‌ها دل خوش کنیم، آن‌ها کسانی هستند که از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کنند.

اروپایی‌ها شریک جرم آمریکا هستند

صالح با اشاره به آشکار شدن بدعهدی دولت‌های اروپایی گفت: اروپایی‌ها شریک جرم آمریکا هستند، ای کاش مسؤولان و دولتمردان ما این اعتقاد و باور را داشتند که دشمنان خدا هیچگاه خیرخواه مردم ما نیستند؛ چندین سال وقت این مملکت برای مذاکره صرف شد.

امام جمعه شهرضا با اشاره به بد عهدی آمریکایی‌ها در برجام گفت: بعد از عهدشکنی آمریکا دولتمردان کشورمان به کشورهای اروپایی دل خوش کردند، رهبر معظم انقلاب فرمودند، دولت‌های اروپایی هم مورد اعتماد نیستند، چندین ماه گذشت، فرصت‌ها از دست رفت، این فرصت‌سوزی‌ها به صلاح انقلاب و نظام نیست.

وی با بیان این‌که با کافر و کسانی که با دین خدا مقابله می‌کنند مذاکره معنا ندارد و باید اتمام حجت با آن‌ها شود، بیان کرد: امام حسین (ع) هیچگاه با دستگاه بنی‌امیه مذاکره نکرد بلکه اتمام حجت کرد.

صالح با بیان این‌که مسؤولان ما تصمیم به مذاکره گرفتند اما بعد از چندین ماه به صراحت اعلام کردند که دولت های اروپایی به عهد و پیمان خود عمل نکردند، تصریح کرد: امروز مسؤولان اعلام کردند مرحله سوم از اقدامات خود را در برابر مسائل هسته و اقتصادی اجرا می‌کنند.

بدعهدی‌ها باید برای مسؤولان و دولت‌مردان یک دلیل و حجت باشد

امام جمعه شهرضا ادامه داد: این بدعهدی‌ها باید برای مسؤولان و دولت‌مردان یک دلیل و حجت باشد که هیچگاه به نیروهای خارجی تکیه نکنند و مردم و همسایه‌ها را داشته باشند نه کشورهای غربی و اروپایی که تاریخ گذشته آن‌ها سیاه و پر از جنایت است و مسؤولان باید در 40 سالگی دوم انقلاب بر این اساس برنامه‌ریزی کنند که به دشمن اعتقادی نداشته باشند.

وی با انتقاد از این‌که مسؤولان نباید صحبتی کنند که چراغ سبز به آمریکا و کشورهای اروپایی نشان داده شود، گفت: ما قدرتمند هستیم و نیازی به نشان دادن چراغ سبز نداریم، مسائل هسته‌ای بهانه‌ای برای دشمن است و می‌دانند ما بمب هسته‌ای تولید نمی‌کنیم چون رهبرمان اجازه نمی‌دهند.

صالح خاطرنشان کرد: مردم خوب به میدان آمدند و وظیفه خود را انجام دادند و در تمام کمبودها و گرانی‌ها ایستادگی کردند و این مسؤولان هستند که باید همراه مردم باشند، هر گونه تعلل و کوتاهی از سوی مسؤولان و دولتمردان سبب کاهش اعتماد مردم می‌شود، با قدرت و قاطعیت باید مطالبات خود را طلب کنیم.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که کار دشمن نقشه کشیدن برای مردم کشورمان است، افزود: امروز جوانان و دانشمندان کشورمان از لحاظ پیشرفت‌های دفاعی به جایی رسیدند که برای دشمن قابل باور نیست.

انتهای پیام/63101/ک30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول