اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری 18 میلیارد تومان زکات در جامعه

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: سال گذشته با جمع‌آوری 14 میلیارد و 100 میلیون تومان زکات با تحقق 116 درصدی زکات مواجه بودیم که امسال نیز ابلاغی و برنامه کمیته امداد در این بخش جمع‌آوری 18 میلیارد و 100 میلیون تومان است.

برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری 18 میلیارد تومان زکات در جامعه

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر 28 هزار و 500 خانوار با جمعیت 55 هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد استان زنجان قرار دارند. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان از ایجاد 2 هزار و 880 شغل برای جامعه هدف این نهاد خبر داد و گفت: این مشاغل با اعتباری نزدیک به  41 میلیارد تومان به کمک اعتبارات داخلی و بانک‌های عامل ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی امسال ایجاد 4 هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف است، تصریح کرد: البته این مشاغل با حرفه‌آموزی مددجویان صورت می‌گیرد که در همین راستا سال گذشته برای بیش از 3 هزار و 300 نفر شغل ایجاد شد.

صفری همچنین از اجرای طرح‌های نوین اشتغالزایی نیز خبر داد و اضافه کرد: اجرای طرح‌های نو و دانش بنیان از جمله کشت گیاهان دارویی، نصب پنل‌های خورشیدی، تولید ژل رویال و کشت زعفران و گل محمدی از جمله طرح‌هایی است که در دستور کار این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان همچنین گزارشی از خدمات ارائه شده در حوزه مسکن ارائه کرد و افزود: یکی از اقدامات کمیته امداد برای توانمندی مددجویان تامین مسکن و سرپناه برای مددجویان به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار است و در همین راستا علاوه بر ارائه 3 هزار و 315 خدمت در حوزه مسکن، خرید و احداث 180 واحد مسکونی با اعتبار 12 میلیارد تومان نیز انجام شده است.

وی از واریز 18 میلیارد و 347 میلیون تومان کمک معیشت به حساب سرپرستان خانواده خبر داد و افزود: سال قبل 5 هزار مددجوی کمیته امداد استان زنجان به اردوهای مختلف فرهنگی و آموزشی اعزام شدند.

صفری با اشاره به مشارکت خیرین در کمک به مددجویان این نهاد اضافه کرد: سال گذشته با جمع‌آوری 14 میلیارد و 100 میلیون تومان زکات با تحقق  116 درصدی زکات مواجه بودیم که امسال نیز ابلاغی و برنامه کمیته امداد در این بخش جمع‌آوری 18 میلیارد و 100 میلیون تومان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان تصریح کرد: زکات جمع‌آوری شده برای رفع نیازهای محرومین و همچنین ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول