اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

جلوی نفوذ افراد نالایق به دستگاه‌های حاکمیتی گرفته شود

امام جمعه بندرعباس گفت: آفت مسؤولیت‌هایی که به ناحق به برخی افراد نالایق می‌رسد در فرآیند انتخابات اتفاق می افتد که با بده و بستان‌های انتخاباتی صورت می‌گیرد.

جلوی نفوذ افراد نالایق به دستگاه‌های حاکمیتی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس با اشاره به نامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر اظهار کرد: متاسفانه بخش عمده ای از مشکلات امروز جامعه معلول انتخابات است و این ماهیت نظام های دموکراسی است که با رای دادن شکل می گیرد و موقع تقسیم مسئولیت شرایط افراد دارای صلاحیت از گردونه خارج می شود و کسانی که نوک پیکان انتخابات بوده اند و رای جمع کرده اند مسؤولیت می‌گیرند.

وی ادامه داد: آفت مسؤولیت‌هایی که به ناحق به برخی افراد نالایق می‌رسد در انتخابات است که با بده و بستان‌های انتخاباتی صورت می‌گیرد و طبق فرمایش امیرالمومنین(ع) باید گلوگاه فساد و راه نفوذ انسان‌های نالایق به دستگاه‌های حاکمیتی گرفته شود.

عبادی زاده بیان کرد: توجه به حقوق کارمند امری ایجابی است و باید انجام شود زیرا یک امر پیشگیرانه است و می‌تواند جلوی رشوه در جامعه را بگیرد.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: طبق بیان مبارک امیرالمومنین(ع) باید بازرسانی برای کارگزاران و کارمندان قرار داد تا بر کار آن‌ها نظارت کنند و در لباس‌های مبدل و به عنوان شهروند از کار مدیران دیدن کنند؛ گاهی اوقات سرزده باید مدیرانی را که مسؤول گذاشتیم تحت نظارت قرار دهیم تا بدانیم چه خبر است.

وی عنوان کرد: دقت در انتخاب کارگزاران، توجه به حقوق کارمندان و اعزام بازرس برای نظارت امور و کارهای مدیران و کارمندان راه‌های اصلی جلوگیری از فساد و رشوه است.

عبادی زاده تاکید کرد: باید قوانینی وضع شود که جلوی رشوه خواری را بگیرد و این وظیفه نمایندگان مجلس است و از طرفی هم رسانه ها باید مفاسد و مشکلاتی که رشوه ایجاد می‌کند را بیان کنند و همه باید اطلاع رسانی کنند به ویژه صدا و سیما که باید روی این موضوع کار کنند و با زبان هنر بیان کند که اولین حسن آن این است که مردم رشوه نمی‌دهند.

خطیب جمعه بندرعباس ضمن گرامی داشت یاد و خاطره فرماندهان شهید ۸ سال دفاع مقدس و با اشاره به هفته آتشناسی تاکید کرد: آتش نشان‌ها سربازان گمنامی هستند که کمتر به زحمات و تلاش‌های پرداخته می‌شود و به آن‌ها خداقوت می‌گویم.

وی بیان کرد: روز جهانی سالمندان را پیش رو داریم که باید تکریم شوند چراکه پیامبر اسلام (ص) می فرمایند بزرگان قوم خود را اکرام کنید.

عبادی زاده تاکید کرد: نگذارید سالخوردگان وارد خانه‌های سالمندان شوند و این فرهنگ باید احیا شود و امیدوارم جامعه ما به یک رشدی برسد که فرزندان خدمتگزار سالمندان باشند.

وی با اشاره بیانات اخیر مقام معظم رهبری بیان کرد: نباید به اروپایی‌ها امیدوار بود، آن‌ها ماموریت خود را انجام می‌دهند ماموریت آمریکایی‌ها خروج از برجام بود و ماموریت اروپایی‌ها سرگرم کردن ما با ادامه مذاکرات بود و امید به اروپایی‌ها یک امید واهی است.

امام جمعه بندرعباس اظهار داشت:  این روزها صریحا این نکته را القا می‌کنند که انقلاب اسلامی باید از شعارهای خود دست بردارد در حالی که کشور ما ۴۰ سال دنیا را با همین شعارهای انقلابی متوجه انقلاب اسلامی کرد.

وی خاطرنشان کرد: به دشمن نباید اعتماد کنیم زیرا هرگاه اعتماد کردیم آسیب دیدیم و باید به وعده‌های الهی اطمینان داشته باشیم و هر جا به خدا اطمینان داشتیم موفق شده ایم.

انتهای پیام/88052

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول