اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکایف خواستار ایجاد مراکز منطقه‌ای سازمان ملل در قزاقستان شد

رئیس جمهور قزاقستان در مجمع عمومی سازمان ملل خواستار ایجاد مراکز منطقه‌ای این سازمان برای توسعه پایدار در خاک این کشور شد.

تاکایف خواستار ایجاد مراکز منطقه‌ای سازمان ملل در قزاقستان شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکیاف» رئیس جمهور قزاقستان در مجمع عمومی سازمان ملل در شهر «نیویورک» آمریکا سخنرانی کرد.

وی گفت: اهداف توسعه پایدار بی تردید به هم پیوسته و یک تصویر جامع از جهان را ایجاد می‌کنند، بنابراین ما نمی‌توانیم به تنهایی در کشورهای خود بنشینیم و از موفقیت‌های خود در بخش‌های جداگانه لذت ببریم.

تاکایف افزود: منطقه ما به مرحله جدید همکاری‌های تجاری و اقتصادی وارد شده، سرنوشت ما یکی است و ما باید مشکلات و تهدیدات مشترک خود را با هم حل و فصل کنیم.

وی گفت: در این راستا، مرکز سازمان ملل می‌تواند بر تسریع دستیابی اهداف توسعه پایدار نه تنها در قزاقستان بلکه در تمام منطقه آسیای مرکزی و افغانستان متمرکز شود.

تاکایف در ادامه به تطابق کامل سیاست‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی قزاقستان با اهداف توسعه پایدار سازمان ملل تا سال 2030 اشاره و ابراز اطمینان کرد که «نورسلطان» قادر به ایجاد جامعه فراگیر، تضمین رشد پایدار اقتصادی و محیط زیست پاک، توسعه موسسات کارآمدتر و پاسخگوتر، می‌باشد.

در چارچوب اجرای این اهداف رئیس جمهور قزاقستان در مورد راه اندازی کنسپسیونی تحت عنوان «دولت شنوا» که هدف اصلی آن تضمین گفت‌وگو میان دولت و مردم است اشاره کرد.

علاوه بر این تاکایف بر اهمیت نوسازی سیستم آموزشی و توسعه اقتصاد دیجیتال و سبز و زیرساخت‌ها تمرکز و این مسیرها را نیروی محرک قدرتمند روند اقتصادی و پیشرفت تمام بشر عنوان کرد.

وی ضمن اشاره به تجربه قزاقستان تاکید کرد که 80 درصد اهداف توسعه پایدار در برنامه‌های استراتژیک این کشور ادغام شده است.

تاکایف گفت: در سال گذشته میلادی قزاقستان در همکاری نزدیک با نهادهای سازمان ملل معماری نهادی را برای کمک به دستیابی به اهداف توسعه پایدار از جمله تاسیس شورای مدیریت، ارائه داد.

وی گفت: نخستین همایش در زمینه اهداف توسعه پایدار به رویداد اصلی همایش اقتصادی «آستانه» در سال جاری میلادی تبدیل شد و در ماه ژوئیه قزاقستان نخستین گزارش داوطلبانه ملی را معرفی کرد.

تاکایف با بیان اینکه قزاقستان برای اجرای اهداف توسعه پایدار در سطوح منطقه‌ای و بین المللی همکاری می‌کند خواست تا برای دستیابی به این هدف منابع مالی که برای اجرای اهداف توسعه پایدار تعیین می‌شوند به درستی مصرف شوند.

رئیس جمهور قزاقستان خاطرنشان کرد: برنامه توسعه پایدار تا سال 2030 توجه ویژه‌ای را از کشورهای با درآمد متوسط از جمله قزاقستان تقاضا می‌کند.

وی در ادامه همچنین ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک تمام 57 کشور به سازمان اسلامی امنیت غذایی که با ابتکار نخستین رئیس جمهور قزاقستان ایجاد شده، بپیوندند.

تاکایف در پایان سخنان خود خطاب به حضار گفت که مشارکت برای ایجاد یک جهان ایمن‌تر برای نسل‌های آینده وظیفه اخلاقی ما است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول