اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

حضور ایران در نشست کمیسیون مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل در تاشکند+تصاویر

پنجاه و چهارمین نشست کمیسیون فرعی مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل و موضوعات مرتبط با آن در شهر «تاشکند» با حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد.

حضور ایران در نشست کمیسیون مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل در تاشکند+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، پنجاه و چهارمین نشست کمیسیون فرعی مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل متحد و موضوعات مرتبط با آن روز دوشنبه در شهر «تاشکند» با حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد.

هیئت جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی «اکبر ولی زاده» معاون دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر و نمایندگان پلیس مبارزه با مواد مخدر و وزارت امور خارجه در این نشست شرکت کردند.

در این نشست دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران پیرامون دستور کار نشست ارائه و تبیین گردید.

یکی از موارد مورد تاکید هئیت ایرانی مشارکت جدی کشورها بر اساس اصل مسئولیت جدی و مشترک در زمینه مبارزه با معضل جهانی مواد مخدر است.

«عزیز عبدالحکیم اف» معاون نخست وزیر ازبکستان در مراسم افتتاحیه این نشست گفت: هم اکنون معضل جهانی مواد مخدر همچنان یک موضوع عمومی است که باید با تلاش‌های مشترک و همکاری‌های بین المللی حل و فصل شود.

وی افزود: ازبکستان نیز در مبارزه با معضل مواد مخدر با سازمان ملل متحد از نزدیک همکاری می‌کند.

معاون نخست وزیر ازبکستان همچنین اظهار داشت: همکاری‌ها و هماهنگی‌ها برای حل و فصل گردش غیرقانونی مواد مخدر در منطقه حایز اهمیت است و این نشست برای کشورها فرصت منحصر بفردی را برای بررسی موضوعات مرتبط با مواد مخدر فراهم می‌کند.

«عبدالحکیم اف» همچنین تاکید کرد که جذب افغانستان به این همکاری‌ها در زمینه مبارزه با مواد مخدر بسیار مهم است.  

نشست کمیسیون فرعی مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل متحد نخستین بار در ازبکستان برگزار می‌شود و طی 5 روز کشورهای عضو کمیسیون فرعی موضوع همکاری‌های متقابل در زمینه مبارزه با گردش غیرقانونی مواد مخدر و موضوعات مرتبط با آن را بررسی می‌کنند.

در پنجاه و چهارمین نشست کمیسیون فرعی مبارزه با مواد مخدر و موضوعات مرتبط با آن نمایندگان کشورهای جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، آذربایجان، ارمنستان، بحرین، آلمان، هند، ایتالیا، قزاقستان، کویت، قرقیزستان، لبنان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان، انگلستان، آمریکا، یمن و ازبکستان شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول