اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«عشق آباد» میزبان مقامات ارشد ترکمنستان و سازمان ملل

نشست مشترک مسئولان وزارت امور خارجه ترکمنستان و رؤسای آژانس‌های مختلف سازمان ملل در شهر «عشق آباد» برگزار شد.

«عشق آباد» میزبان مقامات ارشد ترکمنستان و سازمان ملل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، نشست مشترک مسئولان وزارت امور خارجه ترکمنستان و رؤسای آژانس‌های مختلف سازمان ملل در شهر «عشق آباد» برگزار شد.

در این جلسه نمایندگان کابینه وزرا ترکمنستان، سازمان بهداشت جهانی، بانک جهانی، یونیسف، برنامه توسعه سازمان ملل، سازمان مهاجرت جهانی و صندوق جمعیت ملل متحد برای تبادل اطلاعات درباره همکاری‌های چندجانبه حضور داشتند.

در چارچوب این مذاکرات نتایج فعالیت‌های مشترک برای نیمه اول سال 2019 بررسی شد و برنامه‌های جامع برای نیمه دوم سال جاری از جمله برنامه‌های همکاری‌ها در این دوره تعیین شد.

«ایلنا پناوا» نماینده دائم سازمان ملل در ترکمنستان با اشاره به اینکه همکاری «عشق آباد» و سازمان ملل بسیار استراتژیک است از تلاش‌های دولت ترکمنستان برای تقویت روابط تشکر کرد.

حضار از وجود مکانیزم‌های قابل اعتماد برای تعامل بین ترکمنستان و سازمان ملل خبر دادند و همزمان بر توجه به اجرای چند سند همکاری تأکید کردند.

همچنین مسئولان بر توسعه روابط بین ترکمنستان و سازمان ملل برای سال‌های 2016- 2020 و اجرای توافقنامه‌های بین دولت ترکمنستان با سازمان ملل، یونیسف و دیگر ارگان‌های بین‌المللی در زمینه تأمین مالی برنامه‌های مشترک برای سال‌های 2016- 2020 تأکید کردند.

در پایان این نشست تفاهمنامه همکاری بین دولت ترکمنستان و سازمان ملل مربوط به انجام اقدامات مشترک در موقعیت‌های اضطراری را امضا کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول