اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

دعوت حزب مصری برای تظاهرات در روز سه‌شنبه

حزب «الاستقلال» مصر بعنوان اولین حزب این کشور، از مردم خواست تا روز سه‌شنبه آتی علیه السیسی دست به تظاهرات بزنند.

دعوت حزب مصری برای تظاهرات در روز سه‌شنبه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حزب «الاستقلال» مصر شب گذشته (شنبه) با صدور بیانیه‌ای با حمایت از اعتراضات مردمی در این کشور، خواستار «تغییر، دموکراسی و زندگی عزتمندانه» برای مردم مصر شد.

به نوشته پایگاه خبری عربی۲۱، در این بیانیه از مردم خواسته شده است تا در روز سه‌شنبه هفته جاری ساعت دو بعداز ظهر به وقت محلی در میدان «التحریر» قاهره تظاهرات کرده و خواستار «آزادی»، «عدالت» و «برابری» شوند.

این اولین دعوت به تظاهرات از داخل مصر و از جانب حزبی سیاسی است و ارتباطی به «محمد علی» تاجر و هنرمند این کشور که در اسپانیا به سر می‌برد، ندارد؛ فردی که در هفته‌های اخیر افشاگری‌ها و دعوت وی مردم را به خیابان‌ها کشانده است.

حزب «الاستقلال» مصر همچنین خواستار محاکمه تمامی کسانی شد که به تعبیر این حزب، اموال مصری‌ها را هدر داده و در قتل‌عام و سختی‌هایشان دست دارند و مخالفان مدنی را بدون محاکمه عادلانه بازداشت می‌کنند.

این حزب از جوانان مصر نیز خواست تا اعتراضات خود را به صورت روزانه در تمامی استان‌ها تا زمانی که خواسته‌هایشان برآورده شود، ادامه دهند و در همین حین به اموال عمومی نیز آسیب وارد نکنند.

حزب الاستقلال با انتقاد از هزینه‌های هنگفت دولت مصر در ساخت کاخ‌های ریاست‌جمهوری، ساخت این کاخ‌ها را در شرایطی دانست که مردم این کشور در فقر به سر می‌برند.

اما دو حزب دیگر «سوسیال دموکرات مصر» و «سوسیالیست‌های انقلابی» نیز روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعتراضات مردمی علیه السیسی را تأیید کرده و خواستار اصلاحات و برون رفت از فضای بسته سیاسی و توجه به خواسته‌های معیشتی مردم شدند.

تظاهرات علیه السیسی شب گذشته نیز برای دومین شب متوالی در قاهره و برخی شهرهای این کشور برگزار شد. اعتراضات پس از آن آغاز شد که فردی به نام «محمد علی» تاجر و هنرمند مصری که می‌گوید سال‌ها با ارتش مصر همکاری کرده و اکنون در اسپانیا به سر می‌برد؛ ویدئوهایی از ساخت کاخ‌های بزرگ ریاست‌جمهوری و همینطور فساد درون ارتش و خانواده السیسی منتشر کرد و سه‌شنبه گذشته برای اولین بار مردم را به تظاهرات در روز جمعه فراخواند. (جزئیات بیشتر)

به گفته گروه بین‌المللی «دیدبان حقوق بشر» نیروهای امنیتی مصر طی بیست‌وچهار ساعت گذشته حداقل ۷۴ نفر از معترضان به ریاست جمهوری «عبدالفتاح السیسی» را بازداشت کرده‌اند.

«محمد علی» شب گذشته در ویدئوی خواستار برگزاری تظاهرات میلیونی در جمعه پیش رو شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول